آزمون ملی مهارت زندانیان بابل با حضور اعضای کمیته فنی کارگروه اشتغال برگزار شد

اعضای کمیته فنی کارگروه اشتغال شهرستان بابل به منظور ساماندهی و رونق بخشی وضعیت اشتغال و حرفه آموزی در زندان وارد این مجموعه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، "حجت الاسلام اسماعیل ملاکریمی" دادستان، "مهندی محمود فیروزجایی" رئیس اداره صنعت و معدن، " مهندس زاهدپاشا" معاون فرماندار و "تقی قبادی" رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بابل از مسابقه ملی مهارت زندانیان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید دادستان بابل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران که به نوعی در امور مرتبط با زندانیان تلاش می کنند، به آموزش مهارت به عنوان شاخص موثر در افزایش آگاهی و جلوگیری از بزهکاری اشاره کرد و گفت: آموزش، ابتدایی ترین گام در راستای ایجاد و ترویج حرفه و مهارت است و تا زمانی که آموزش دیدگان به طور عملی با مهارت آشنا نشوند، مهارت آموزی به معنای واقعی کلمه محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام ملاکریمی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و در رأس همه آن ها فرمانداری ها می توانند نقش مهمی در رونق فعالیت های حرفه آموزی و اشتغال در زندان ها داشته باشند .

مهندس زاهدپاشا، معاون فرماندار بابل نیز با اشاره به گستره وسیع فعالیت های فرمانداری ها، از ایفای نقش در بهره مندی زندانیان از اشتغال و آموزش های مهارت استقبال کرد و گفت: قطعاً این امر نیاز به نشست های تخصصی با نهادهای مرتبط و به ویژه کارخانجات، شرکت ها و بنگاه های تولیدی کوچک و بزرگ دارد که ما آمادگی خود را در این رابطه اعلام می کنیم.

تقی قبادی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید باهنر شهرستان بابل نیز ضمن تشریح همکاری این نهاد با زندان بابل گفت: این مرکز آمادگی دارد تا زندانیانی که به صورت اشتغال به کار به هر کدام از شرکت های سطح شهرستان معرفی می شوند را در همان محل و به طور رایگان آموزش دهد.

گفتنی است تعداد 21 نفر از زندانیان در مسابقه ملی مهارت زندانیان بابل با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسابقات در رشته های فن آوری اتومبیل، برق ساختمان، جوشکاری، پیرایشگری مردان، آرایشگری زنانه، معرق و منبت، چرم دوزی، تراش سنگ های قیمتی و خیاطی برگزار شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha