نشست سراسری مدیران‌کل ستادی و استانی سازمان زندان‌ها برپا شد/ دکتر محمدی: زندانیان مخل امنیت جامعه به هیچ‌وجه مشمول ارفاقات قانونی نمی‌شوند

دکتر غلامعلی محمدی در نشست سراسری مدیران‌کل زندان‌های استان‌های کشور گفت: خوشبختانه در مدت اخیر شاهد افزایش سه برابری پابندها بوده‌ایم و همچنان هم نظارت و پایش بر پابندها دائمی و کاملا جدی گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، نشست مدیران‌کل زندان‌های استانی سراسر کشور عصر امروز، دوم شهریورماه با حضور دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

• رصد و بازدید از مراکز تأمینی و تربیتی استان‌ها بیشتر می‌شود
محمدی دراین نشست با اشاره به عملکرد مدیران استانی در زندان‌های کشور گفت: خوشبختانه مدیران کل ما در استان‌ها در اجرای سند تحول قضایی که دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه نام گرفته و جز منویات ریاست محترم قوه قضائیه است، بی‌وقفه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به سفرهای استانی و بازدید از مراکز تأمینی و تربیتی سراسر کشور گفت: ما درسال جاری روی سفرهای استانی تمرکز بیشتری کردیم و این سفرها در آینده نیز بیشتر هم خواهد شد.

نشست سراسری مدیران‌کل ستادی و استانی سازمان زندان‌ها برپا شد/ دکتر محمدی: زندانیان مخل امنیت جامعه به هیچ‌وجه مشمول ارفاقات قانونی نمی‌شوند/ درجهت اجرای سند تحول قضایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

• مخلین امنیت جامعه از ارفاقات قانونی محروم‌اند
محمدی همچنین اشتغال در زندان‌ها را مورد توجه دانست و یادآور شد: اشتغال اولین اولویت ما در سال جاری بوده است که اتفاقات خوبی هم در این راستا صورت گرفت و هدف ما این است که آمار موجود اشتغال مددجوویان را تا پایان سال به رشد 50 درصد ارتقاء دهیم. در این راستا تعامل حداکثری با بنیاد تعاون زندانیان خواهیم داشت و بنیاد نیز براساس دستورالعمل فی‌مابین و تسهیلات تبصره 16 اشتغال حداکثری ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها درخصوص اقدامات مثبت در حوزه سامانه‌های الکترونیک ازجمله توسعه پابندها گفت: خوشبختانه مشکلات مرتبط با پابند الکترونیک رفع شده وهم‌اکنون بالغ بر 11 هزار نفر تحت پوشش پابند قرار گرفته و 12 هزار پابند نیز دراختیار داریم و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز تولید خواهیم کرد. البته نظارت و پایش بر این پابندها نیز باید همچنان دائمی و کاملا جدی گرفته شود. ضمن اینکه زندانیان مُخل امنیت جامعه به هیچ‌وجه مشمول ارفاقات قانونی نمی‌شوند.

• تعداد پابندها در دوره مدیریت فعلی به سه برابر افزایش یافته است
وی ادامه داد: انتظار رئیس محترم قوه قضائیه در توسعه پابندها بیش از شرایط فعلی است؛ تعداد پابند به مرز سه برابر رسیده اما این تعداد باید به بیشتر از این رقم افزایش یابد.

نشست سراسری مدیران‌کل ستادی و استانی سازمان زندان‌ها برپا شد/ دکتر محمدی: زندانیان مخل امنیت جامعه به هیچ‌وجه مشمول ارفاقات قانونی نمی‌شوند/ درجهت اجرای سند تحول قضایی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم

عضو شورای عالی قوه قضاییه در نشست مدیران کل زندان‌های استان‌ها تصریح کرد؛ ما باید همسو با سرعت شتابانی که قوه قضائیه درپیش گرفته، حرکت کنیم و از این جمع عقب نمانیم. امروز از همه اقدامات خوب در زندان‌ها در حوزه اشتغال تا امور فرهنگی و سامانه‌ها و غیره باید تقدیر کرد اما همچنان باید برای جلوگیری از تخلفات، نظارت‌ها تقویت شود.

گفتنی است در نشست مدیران کل زندان‌های سراسر کشور، علاوه بر رئیس سازمان زندان‌ها، معاونین این نهاد و همچنین مدیران به تبادل نظر، سنجش برنامه‌های موجود و همچنین آینده‌نگری در حوزه تحول و تعالی زندانبانی مبتنی بر مدیریت علمی و نیز رعایت حقوق مددجویان پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha