معاون اول قوه قضائیه: خدمت در امر زندانبانی را افتخاری برای خودتان بدانید/ در زندان‌ها به روی همه مدعیان حقوق بشر باز است؛ بیایید و رفتار انسانی ما با مددجویان را ببینید

حجت‌الاسلام والمسلیمن مصدق در این همایش گفت: همانگونه که تلاش می‌کنیم بزهکار با اصلاح مجدد به جامعه برگردد، لازم است بعد از آزادی نیز از او و خانواده‌اش مراقبت کنیم. فراموش نکنیم هدف ما در ارفاقات قانونی به مددجویان به هیچ‎وجه این نیست که افراد شرور از این امکان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه در مراسم تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور در قالب جشنواره «شهید لاجوردی» با اشاره به مقام این شهید بزرگوار و گرامیداشت یاد و خاطره او گفت: این شهید زندگی‌اش را وقف نظام اسلامی کرد؛ زمانی در مسیر اندیشه‌های سیاسی و مبارزاتی امام راحل با موفقیت گام برداشت، امروز هم فرزندانی از او به یادگار مانده که هرکدام درهرجایگاهی که هستند، راه پدر را درپیش گرفته و کمک حال مسئولان نظام اسلامی هستند.

  • اقدامات جهادی مدیریت زندان‌ها جای قدردانی دارد

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از حضور در جمع کارکنان سازمان زندان‌ها و تقدیر از آنان گفت: به حق خدمت کردن در سازمان زندان‌ها و زندانبانی افتخاری است برای شما؛ همچنانکه فعالیت شما جزء سخت‌ترین شغل‌هایی است که در دنیا مطرح است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اهداف زندان و اجرای مجازات برای متخلفین در مکاتب مختلف یادآور شد: دیدگاه مکتب اسلام، دیدگاه بسیار جامع و ورای از همه مکاتب است. همچنانکه هدف را در اصلاح مجرم، بازسازگاری و آماده کردن او برای یک زندگی سالم و در عین حال عبرت او و دیگران و فایده‌مندی برای جامعه می‌دانیم.

وی تأکید داشت: امروز می‌توانیم افتخار کنیم که در نظام جمهوری اسلامی، مدیران و کارکنان زندان‌ها در این مسیر گام برمی‌دارند. باید از اقدامات جهادی دکتر محمدی در سازمان زندان‌ها تشکر کرد که در این مدت یک ساله، توانسته‌اند در این مسیر با موفقیت حرکت نمایند.

معاون اول قوه قضائیه: خدمت در امر زندانبانی را افتخاری برای خودتان بدانید/ در زندان‌ها به روی همه مدعیان حقوق بشر باز است؛ بیایید و رفتار انسانی ما با مددجویان را ببینید

  • در قوه قضائیه آمادگی کامل داریم تا میزبان مدعیان حقوق بشر باشیم

حجت‌الاسلام مصدق با یادآوری اینکه امروز در همه زندان‌ها ما به روی جهانیان باز است، افزود: امروز به اقداماتمان در زندان‌ها افتخار می‌کنیم. در زندان‌ها باز است تا کسانی که متولی و مدعی حقوق بشر هستند، بیایند و نگاه کنند. ما در قوه قضائیه آمادگی کامل داریم تا میزبان مدعیان حقوق بشر باشیم؛ از زندان‌ها بازدید کنید بلکه رفتار واقعی و انسانی ما با زندانیان را ببینید.

وی در این مراسم با ذکر نکاتی حول سند تحول قضایی گفت: براساس سند تحول قضائی، موضوع اصلاح مجرمان بعنوان مأموریت ششم ما پیش‌بینی شده و در این راه برنامه‌های فرهنگی تا اشتغال مددجویان و غیره باید سرلوحه قرار گیرد تا سند تحول عملیاتی گردد. نظام حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها باید متحول شود که خوشبختانه در این راه شاهد جهشی قابل توجه هستیم.

  • آمار اشتغال اعلام‌شده مایه افتخار است

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر تعامل هرچه بیشتر با بنیاد تعاون زندانیان در امر اشتغال مددجویان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه براساس گزارش‌ها میزان اشتغال زندانیان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109درصد، اردیبهشت 67 درصد و خرداد 29 درصد ارتقا داشته که این آمار مایه افتخار است. در پایان سال امیدواریم میزان اشتغال 50 درصد افزایش یابد و این به دور از ذهن هم نیست. حتی میزان پرداختی به زندانیان در سه ماه ابتدای سال جاری در قیاس با سال گذشته سه برابر شده که این بسیار مطلوب است.

معاون اول قوه قضائیه: خدمت در امر زندانبانی را افتخاری برای خودتان بدانید/ در زندان‌ها به روی همه مدعیان حقوق بشر باز است؛ بیایید و رفتار انسانی ما با مددجویان را ببینید

وی در ادامه کاهش در تعداد متهمان بازداشتی، بازداشت کوتاه مدت و تعداد زندانیان دارای دیه و غیره را قابل توجه دانست و گفت: خوشبختانه در حوزه تعداد زندانیان رای باز، ملاقات زندانیان، دادرسی و ملاقات الکترونیک و همچنین بکارگیری پابند الکترونیک، زندانیان شاغل، استفاده از آزادی مشروط و غیره آمار افزایش یافته و به سطح مطلوبی رسیده‌ایم.

  • ارفاقات قانونی در اختیار افراد شرور قرار نمی‌گیرد

حجت‌الاسلام مصدق همچنین با اشاره به ارفاقات قانونی به زندانیان گفت: هدف ما در ارفاقات قانونی به مددجویان به هیچ وجه این نیست که افراد شرور از این امکان استفاده کنند. هرچند درصد زندانیان شرور بسیار کم است. در این رابطه نظام قضایی ما دربرابر افرادی که آسایش مردم را بهم می‌زنند یا مخل امنیت جامعه هستند، به جد ایستاده است. پلیس ما در اقصی نقاط کشور باید با اینها با جدیت مبارزه کند.

معاون اول قوه قضائیه در پایان گفت: همانگونه که تلاش می‌کنیم تا بزهکار با اصلاح مجدد به جامعه برگردد، لازم است بعد از آزادی نیز از او و خانواده‌اش مراقبت کرد بلکه مسیر زندگی‌اش متحول شود تا دیگر شاهد بازگشت او به زندان نباشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha