رئیس سازمان زندان‌ها: ملاک رفتار ما حفظ کرامت زندانیان و رعایت حقوق‌شان منطبق با آموزه‌های دینی است/ شهید لاجوردی معیار زندانبانی اصلاح‌گرایانه در نظام اسلامی است

دکتر غلامعلی محمدی در مراسم تجلیل از کارکنان ساعی زندان‌های سراسر کشور گفت: بی‌شک مهمترین سرمایه ما در سازمان زندان‌ها، کارکنان ما هستند که مهمترین نقش را در تحقق اهداف سازمانی دارند و چرخ‌های پویای سازندگی و پیشرفت هرسازمانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم تجلیل از کارکنان ساعی سازمان زندان‌ها در قالب جشنواره «شهید لاجوردی» صبح امروز، چهارشنبه(دوم شهریورماه) با حضور مسئولان قضایی و اجرایی کشور ازجمله معاون اول قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها در سالن همایش غدیر درحال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم دکتر محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به یادبود سالگرد شهادت شهید لاجوردی در سخنانی گفت: شهید لاجوردی به تعبیر مقام معظم رهبری "مرد پولادین" انقلاب بود؛ سردار مبارزه با کفر و نفاق و مجاهد نستوهی که مزدش چیزی جز شهادت نبوده است.

  • تأثیرات این عبد صالح در نظام زندانبانی ما خودنمایی می‌کند

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: البته هنوز هم برخی ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ تبیین نشده اما تأثیرات مدیریت این عبد صالح در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی خودنمایی می‌کند و جا دارد که او را معیار زندانبانی اصلاح‌گرایانه در نظام بدانیم.

رئیس سازمان زندان‌ها: ملاک رفتار ما حفظ کرامت زندانیان و رعایت حقوق‌شان منطبق با آموزه‌های دینی است/ شهید لاجوردی معیار زندانبانی اصلاح‌گرایانه در نظام اسلامی است

وی با اشاره به تجلیل از کارکنان منتخب زندان‌های سراسر کشور در سالگرد شهید لاجوردی گفت: آنچه امروز یادواره این شخصیت اسطوره‌ای را با جشنواره تقدیر از کارکنان سازمان پیوند داده، ترسیم الگوی شخصیتی و مدیریتی از این عنصر گرانقدر جمهوری اسلامی، بعنوان سرمشق می‌باشد. امیدوارم با تأسی از ایشان جهت نیل به اهداف سازمانی، گام‌های مثبتی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برداریم.

  • این تجلیل‌ها را ابتکار مناسبی در حوزه زندان‌ها می‌دانم

محمدی در ادامه با اشاره به فرآیند انتخاب کارکنان مورد تجلیل در این همایش گفت: ما ابتدای سال 10 اولویت جدی را برای مدیریت علمی در زندان‌ها ابلاغ کردیم؛ از همان ابتدا اعلام کردیم که ملاک ما برای ارزیابی همکاران، اجرای برنامه‌های ابلاغی است و اینگونه نیز در این همایش برای اولین بار از همکاران پرتلاش و خدوم زندان‌های شور تجلیل خواهیم کرد.

وی این تجلیل را ابتکار مناسبی دانست و گفت: در مرداد کمیته‌ای را با همفکری مدیران ستادی و استانی با توجه به مولفه‌های معین تشکیل داده و سعی کردیم از همه گروه‌های شغلی نیز دست به انتخاب بزنیم. بی‌شک مهمترین سرمایه ما در سازمان زندان‌ها، کارکنان ما هستند که مهمترین نقش را در تحقق اهداف سازمانی دارند و چرخ‌های پویای سازندگی و پیشرفت هرسازمانی هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها: ملاک رفتار ما حفظ کرامت زندانیان و رعایت حقوق‌شان منطبق با آموزه‌های دینی است/ شهید لاجوردی معیار زندانبانی اصلاح‌گرایانه در نظام اسلامی است

  • ارفاقات قانونی شامل کسانی می‌شود که دارای حسن اخلاق و رفتار باشند

رئیس سازمان زندان‌ها زندانبانی را جز مشاغل سخت و پرصعوبت در دنیا دانست و اضافه کرد: همکاران عزیز من در سازمان زندان‌ها، این زندانبان عزیز به این دلخوش هستند که "افضل الاعمال احمزه‌ها". بنابراین به این قشر باید توجه ویژه شود و توجه به رفاهیات این قشر اولویت جدی و ابلاغی ما در سال جاری است. انتخاب شایستگان و تجلیل از آنان مورد دلگرمی‌شان خواهد شد. تجلیل از خانواده آنان و حتی بازنشتگان نیز مورد توجه ماست.

وی با بیان اینکه مدیریت زندان‌ها براساس مبانی علمی است، گفت: مبنای کار ما در زندانبانی، اصل کرامت زندانیان و رعایت حقوق آنان برمبنای آموزه‌های دینی است. ارفاقات قانونی نیز شامل کسانی می‌شود که دارای حسن اخلاق و رفتار باشند و مشمول جرائم خشن که مخل امنیت در کشور باشد، نخواهد شد.

محمدی با اشاره به برخی تحولات در سازمان زندان‌ها ازجمله استفاده از نقطه‌نظرات سایر مشاغل مرتبط درقالب نشست‌های "هیأت اندیشه‌ورز" گفت: ما این هیئات را تاکنون با حضور 3 هزار نفر تشکیل دادیم و اتاق فکری به وسعت زندان‌ها خواهیم داشت. در این مدت نیز با همراهی همه همکاران توانسته‌ایم شاهد اتفاقات مثبتی ازجمله استفاده از پابندهای الکترویک و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم و افق آینده را در مسیر زندانبانی بسیار روشن می‌بینم.

گفتنی است قرار است در این مراسم از 110 نفر از کارکنان منتخب و ساعی زندان‌های سراسر کشور و با حضور مسئولین قضایی و اجرایی تجلیل به عمل آید. تقدیر از مدیران‌کل منتخب زندان‌های استان‌ها و خانواده شهید لاجوردی به همراه رونمایی از کتاب «اسدالله» نیز از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

در این مراسم همچنین برخی مسئولان ازجمله حجت‌الاسلام مصدق، معاون اول قضائیه نیز ایراد سخنرانی خواهد داشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha