اولین نشست تخصصی کارگروه فرهنگی و آموزشی قرارگاه اجتماعی زندان های خراسان رضوی برگزار شد

سرپرست معاونت سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای خراسان رضوی:مبانی اعتقادی،فرهنگی و تربیتی اساس و محور فرآیند اصلاح زندانیان در چرخه بازاجتماعی شدن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی اولین نشست کارگروه فرهنگی و اموزشی قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

کیانی سرپرست معاونت سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای خراسان رضوی در این جلسه ضمن تشریح اهداف ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان گفت: در این قرارگاه راه های پیشگیری و درمان وقوع جرم در دو حوزه زندانیان و خانواده آنان به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی و برای آن راه حل ارائه می گردد.

وی افزود: در زمینه کمک به حل آسیب های اجتماعی در چارچوب این قرارگاه نیازمند همدلی و یاری تمامی نهادها هستیم.

حجت الاسلام اکبریان رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای خراسان رضوی نیز طی سخنانی به تشریح خدمات ارائه شده به زندانیان و خانواده آنان از قبیل فعالیتهای فرهنگی،آموزشی،هنری و ورزشی پرداخت و هم افزایی سایر نهادها را در اجرای مطلوب این خدمات خواستار شد.

در ادامه اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و آموزشی قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:

آرام نماینده دانشگاه آزاد اسلامی: از ظرفیت گروه مشاورین این دانشگاه در زمینه‌های تحصیلی و ازدواج و همچنین تسهیل آموزش متقاضیان تحصیل در این دانشگاه میتوان بهره برد.

عرب حصاری نماینده دانشگاه پیام نو:از خدمات مشاوره و همچنین معرفی اساتید این دانشگاه جهت آموزش زندانیان و خانواده آنان میتوان استفاده کرد.

خانلری نماینده اداره آموزش و پرورش:ما در گذشته در زمینه آموزش زندانیان با سازمان زندانها همکاری داشتیم و آمادگی خود را جهت اعزام مدرسین تحصیلی و عقیدتی، ارائه محتوا و پویانمایی در قالب موضوعات آموزشی و همچنین تسهیل در ثبت نام تحصیلی فرزندان زندانیان اعلام می نماییم.

بوستانی نماینده سازمان بهزیستی: پیشنهاد می شود از ظرفیت اداره ورزش و جوانان در موضوع فعالیت های ورزشی و همچنین ترویج هنرهای نمایشی در داخل زندان با برگزاری دوره های آموزش تئاتر استفاده گردد.

خطبائی نماینده کانون پرورش فکری کودکان: در زمینه آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان و همچنین استفاده از ظرفیت مراکز سیاراین کانون جهت خدمت رسانی به خانواده زندانیان و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با این قرارگاه همکاری خواهیم داشت.

حسینیان نماینده سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: با هماهنگی صورت گرفته و اختصاص اساتیدبه فرهنگسراهای سطح شهر آماده برگزاری کلاس های آموزشی برای کودکان و نوجوانان که توسط قرارگاه به سازمان ما معرفی شوند هستیم. خانواده زندانیان نیز با معرفی از طرف سازمان زندانها میتوانند از طرح مشاوره محله شهرداری به صورت رایگان استفاده نمایند.همچنین در زمینه اعزام مربی برای آموزش و تامین تجهیزات کمک آموزشی برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت نیز همکاری خواهیم کرد.

اصغری نکاح نماینده دانشگاه فردوسی مشهد: پیشنهاد میگردد آموزش های قرآنی به صورت مفهومی و استفاده از مضامین صحیفه سجادیه در زندان ها فراگیر شده و طرح هایی آموزشی و تشویقی با مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه برای زندانیان ارائه گردد. کانون های فرهنگی مذهبی و هنری دانشگاه نیز آماده ارائه خدمت در این قرارگاه می باشند.

دباغی مقدم نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی: در سه حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی برای زندانیان و خانواده آنان وهمچنین بابرگزاری کارگاه های فرهنگی مختلف و ارائه آموزش مهارتی برای زندانیان و خانواده آنان که فاقد دیپلم می باشند ارائه خدمت خواهیم کرد.

حجت الاسلام المسلمین محمدی نماینده حوزه علمیه خراسان:همانطور که با همکاری مدیر کل زندانهای خراسان رضوی و طی تفاهم نامه صورت گرفته در بحث زندانیان و خانواده آنان در طرحی به نام معراج با سازمان زندانهاهمکاری داریم آماده ارائه تمامی ظرفیتهای حوزه در امر خدمت رسانی هستیم.

صدر نماینده سپاه امام رضا علیه السلام: آمادگی انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارائه آموزش تخصصی در زمینه های مختلف ،برگزاری اردوی راهیان نور برای خانواده زندانیان و همچنین اختصاص سوله های ورزشی بسیج برای فعالیتهای تربیت بدنی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نماینده دفتر تبلیغات اسلامی:در زمینه اعزام مبلغین و سایر ظرفیت های این دفتر با قرارگاه اجتماعی زندان همکاری خواهیم داشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha