برخی از مددجویان زندان رجایی شهر با پابند الکترونیکی تحمل کیفر می کنند

به منظور اجرایی نمودن سیاستهای سازمانی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های ناشی از حضور مددجویان در محیط زندان تعداد 17 نفر از واجدین شرایط با استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مدیر زندان رجایی شهر با اشاره به نقش سیستم های مراقبتی پیشرفته اظهار داشت: استفاده از پابندهای الکترونیکی باعث کمتر شدن جمعیت کیفری و به دنبال آن کاهش آسیبهای رفتارهای پرخطر مددجویان می گردد.

مدیر زندان رجایی شهر گفت: مطابق با ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی درجرایم تعزیری از درجه ۵ تا درجه ۸ مددجویانی که فاقد شاکی خصوصی بوده و به کمتر از پنج سال حبس محکوم شده باشندمی توانند با استفاده از پابند الکترونیکی محکومیت خود را خارج از زندان سپری نمایند.

عزیزی تایید حسن اخلاق و رفتار و رعایت قوانین و مقررات زندان توسط مددجویان را از موارد اعلام به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان جهت برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی مطرح نمود.

مدیر زندان رجایی شهر با اشاره به نقش سیستم های مراقبتی پیشرفته گفت: استفاده از پایندهای الکترونیکی برای مددجویان این امکان را به آنان می دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنارخانواده بتوانند در محل کار خود حضور یافته و امرار معاش بنمایند.

شایان ذکر است: محکومیت تعداد 4 نفر از مددجویانی که از پابند الکترونیکی استفاده می نمودند بدون حضور در زندان پایان یافت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha