کار فرهنگی عمیق باید در زندانهای کشور نهادینه شود

مدیر کل دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور و هیات همراه از فعالیت های اصلاحی و تربیتی زندانهای استان قم بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قم،در این بازدید که دکتر رنجبر مدیر کل زندانهای استان نیز حضور داشت از فعالیت های فرهنگی و تربیتی و اشتغال زندان مرکزی ، اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی ، کانون و بازداشتگاه بازدید بعمل آمد و روسای فرهنگی هنری ، تربیت بدنی و آموزش سازمان بصورت کارشناسی و دقیق تمامی بخش ها را مورد بررسی قراردادند.

در جلسه جمع بندی این بازدید عزیزیان مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان گفت :بایستی کار فرهنگی در زندانهای کشور به صورت عمیق صورت پذیرد در این صورت است که اصلاح و تربیت بر زندانیان موثر واقع می شود و شاهد کاهش تکرار جرم خواهیم بود.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان ادامه داد:توجه به سند تحول قضایی قوه قضائیه ،اجرای آئین نامه و همچنین تقویم برنامه های فرهنگی و تربیتی سازمان از اولویت های ستاد و ادارات کل زندانهای کشور در امور فرهنگی و تربیتی می باشد.

وی همچنین بیان داشت:بایستی کار تربیتی در زندانها انجام شود نه صرف انجام کار تبلیغی و این مهم با انتخاب صحیح هدف ، آموزش و توجه به کار فرهنگی عمیق میسر خواهد بود.

عزیزیان همچنین به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی اشاره نمود و گفت : عملکرد گروه های جهادی در تمامی بخش ها نشان داده است که هرگاه گروه های جهادی وارد صحنه شده اند و تفکر و عملکرد آنها به کمک آمده است بسیاری از موانع و کاستی ها رفع شده و تسریع در امور شده است. بایستی از این ظرفیت با رعایت مقررات و قوانین در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی عمیق و موثر در زندانها استفاده کرد.

در ادامه این جلسه دکتر رنجبر مدیر کل زندانهای استان قم نیز از حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان و هیات همراه ایشان تشکر نمود و گفت :تلاش ما در استان قم اجرای دقیق برنامه های ستاد سازمان می باشد و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی همچنین گفت :اجرای برنامه های موثر در بخش های فرهنگی و تربیتی ،نیازمند حمایت ستاد سازمان و تلاش جهادی کارکنان در استان دارد. در این صورت است که اصلاح و تربیت زندانیان به حفظ امنیت و کاهش بازگشت مجدد آنان به زندانها منتج خواهد شد .

گفتنی است در حاشیه این بازدید ، فاز نخست ایجاد مرکز صدا و سیمای زندان قم افتتاح شد .

همچنین در پایان این بازدید از تلاش های حجت الاسلام دولتی مسئول مدرسه قرآنی زندان قم و محسن عباسی مسئول فرهنگی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی قم با اهدای لوح و هدیه نقدی تقدیر بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha