آسیب های اجتماعی مرتبط با زندان جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد

اولین نشست کارگروه اشتغال و حرفه آموزی قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی، جانفدا مدیر کل زندانهای خراسان رضوی در این جلسه ضمن تشریح اهداف ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان گفت: در این قرارگاه ضمن بررسی علل و عوامل ارتکاب جرم و بزه که منجر به حبس می شود راههای پیشگیری و درمان آن به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی و برای آن راه حل ارائه می گردد.
وی افزود: آسیب های اجتماعی همه ارکان جامعه را مورد تهدید و تاثیر قرار می دهد از این رو همه ما در این خصوص مسئول هستیم.
جانفدا اظهارداشت:در حوزه آموزشهای شغلی زندانیان از ظرفیت سه مجموعه سازمان فنی حرفه ای،جهاد کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری استفاده می شود که کافی نیست ومشارکت بیشتر سمن ها و یادگیری از طریق شیوه استاد شاگردی در زندان تحت نظارت سازمانهای مذکور لازم و ضروری است.
مدیرکل زندانهای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کارگروه اشتغال قرارگاه اجتماعی زندان،چهار گروه هدف تعریف شده است ، گروه اول زندانیانی که داخل زندان مشغول حرفه آموزی و اشتغال هستند، گروه دوم زندانیان رأی باز که در خارج از زندان و در کارگاه ها و شهرک های صنعتی به کار مشغول هستند، گروه سوم خانواده زندانیان و در نهایت گروه چهارم زندانیان پس از گذراندن مدت حبس می باشند.
وی همچنین شناسایی و تجمیع ظرفیت تمامی نهادها و استفاده از هیئت های اندیشه ورز صنعت در راهبری ماموریت های قرارگاه اجتماعی را خواستار شد.
در ادامه اعضای کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه آموزی قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:
صدر نماینده سپاه امام رضا (ع)با تقدیر از نگاه سازمان زندانها به موضوع آسیب های اجتماعی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی وقانون گذاری در کشور در مواجهه با این آسیب ها گفت: از ظرفیت های مجموعه سپاه در جهت پیشبرد اهداف این قرارگاه بهره خواهیم برد.
آقایان زنگنه و سیدین نمایندگان جهاد کشاورزی: از امکانات ایستگاههای تحقیقات و آموزش مستقر در هشت شهرستان استان استفاده خواهد شد و اعضای کارگروه قرارگاه میتوانند از امکانات وتوانایی‌های این مراکز با هدف نیاز سنجی در ارائه خدمت در جهت تحقق اهداف قرارگاه بازدید کنند.
کفشکنان نماینده سازمان صنعت معدن و تجارت:از ظرفیت قرارگاه به عنوان مرکزی برای هماهنگی خدمات مرتبط دستگاه های اجرایی استفاده شود همچنین پیشنهاد میگردد فعالیت های خدماتی در دستگاه های دولتی و خصوصی و با هدف ایجاد اشتغال پایداربرای قشر هدف توسط قرارگاه مورد بررسی قرار بگیرد و این مجموعه جهت ارائه آموزش در صنایع کوچک و شناسایی و رفع موانع اشتغال برای زندانیان نیز آماده خدمت رسانی است.
ساعدی نماینده سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی: برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی ، ارائه مجوز تولید برای کسب و کارهای افراد معرفی شده به این سازمان و بهره مندی از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد زیرنظراین سازمان صورت خواهد پذیرفت.
خمسه نماینده فنی و حرفه‌ای : تبیین وظایف و نیازمندیهای سازمان زندانها در جهت ارائه خدمات مطلوب در قالب قرارگاه و همچنین احصا و دسته بندی ظرفیت سمن ها و بهره مندی از پتانسیل آن ها لازمه مشارکت موثر این کارگروه است.
مهدی زاده نماینده شهرکهای صنعتی:حمایت نرم‌افزاری از صنایع کوچک ، استفاده از ظرفیت مشاورین در زمینه کسب و کار و بهره مندی از ظرفیت خوشه های صنعتی در صنایعی همچون کیف و کفش،طلا و جواهرات،پوشاک و فرش دستباف با تعامل با اتحادیه های آنان در دسترس خواهد بود.
حکیمی نماینده بسیج مهندسین:مشخص کردن توانایی های سازمان زندانها در قرارگاه وهمچنین فعالیت در زمینه گوهر سنگ ها و احداث نیروگاه های خورشیدی در جهت کسب درآمد و اشتغال قابل بررسی می باشد.
پارسا نماینده سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری: در اختیار قرار دادن بازارهای موقت با قیمت پایه وایجاد مکان هایی در سطح شهر برای فروش محصولات زندانیان و خانواده آنها صورت خواهد پذیرفت.
برهانی نماینده سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری:استفاده از ظرفیت زندانیان و خانواده آنها با توانمندی های مرتبط و معرفی آنان به پیمانکاران این سازمان ، و استفاده از ظرفیت های سازمان زندانها مانند گلخانه ها مدنظر قرار خواهد گرفت.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha