مددکاری اجتماعی در زندان ها مستلزم کسب دانش مبتنی بر رویکردهای نوین است

مدیر کل زندانهای استان تهران در بازدید از ندامتگاه قزلحصار با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های مددکاری اجتماعی گفت: مددکاران مجرب این با تقویت روحیه و ارتقای انگیزه خدمت و تعهد جهادی به کمک مددجویان و خانواده های آنان می شتابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب که به منظور بررسی فعالیت های صورت گرفته از ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد، اظهار داشت: خوشبختانه میزان رضایت مددجویان از نحوه ارائه خدمات در زندان ها، به طرز چشمگیری ارتقاء یافته که یکی از موفقیت های اساسی اداره کل زندان های استان تهران است و خداوند را شاکر هستیم.

مدیر کل زندان های استان تهران افزود: در حال حاضر مددجویان داوطلب، حضور فعال تری در کلاس های فرهنگی، تربیتی و اشتغال و حرفه آموزی دارند و آثار نیک آن را در رضایت خانواده های زندانیان نیز شاهد هستیم.

وی همچنین گفت: مشاوره و مددکاری اجتماعی در زندان ها، مستلزم کسب مهارت های حرفه ای خاصی و تجربه و دانش مبتنی بر رویکردهای نوین است و در این راه مددکاران مجرب ندامتگاه قزلحصار با تقویت روحیه و ارتقای انگیزه خدمت و تعهد جهادی به کمک مددجویان و خانواده های آنان می شتابند و خدمات شایسته ای ارائه کرده اند.

حیات الغیب ضمن اشاره به لزوم گسترش زمینه های حرفه آموزی مددجویان تصریح کرد: عدم داشتن مهارت و نیز بیکاری یکی از معضلات جامعه است که می تواند فردی را به راه های خلاف بکشاند، از این رو بایستی تا حد ممکن تمام نیروها و امکانات را بسیج کنید تا زندانی در داخل زندان با حضور در کارگاه ها یا اشتغال نشسته داخل اندرزگاه، حرفه ای یاد بگیرد و پس از آزادی وارد بازار کسب و کار شود.


مدیرکل زندان های استان تهران اقدامات انجام شده در ندامتگاه قزلحصار، به ویژه در بخش اشتغال را مثبت ارزیابی نموده، گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان، این زندان یکی از زندانهای موفق درکنترل بیماری کرونا بوده است.


بنا به این گزارش، مدیرکل زندان های استان تهران در بازدید از این ندامتگاه، با مددجویان و کارکنان نیز به گفتگو پرداخته، در خصوص رفع مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را صادر نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha