دوره آموزشی امنیت شبکه، با حضور معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات، رئیس اداره  آمار و اطلاعات و کارشناسان سازمان زندان ها و رؤسای گروه فن آوری اطلاعات و ارتباطات زندان های سراسر کشور و اساتید مجربIT  به مدت 3 روز به میزبانی مرکز آموزش و پژوهش منطقه4 سازمان زندان ها در شیراز برگزار شد.

معاون اداره کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان ها ضمن قدردانی از برگزار کنندگان دوره آموزشی در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی گفت: استان فارس شرایط خوبی برای آموزش همکاران در سراسر کشور فراهم کردند به گونه‌ای که کیفیت بالای آموزش زمینه ایجاد انگیزه در بین همکاران را فراهم کرد.

نادر محمدی افزود: این دوره، بسیار مهم و کاربردی است و علاوه بر این دوره، پنج دوره با اهمیت نیز در بحث امنیت شبکه، نرم افزار و ... در سازمان با همکاری دفتر آموزش و پژوهش در زمینهIT طراحی شده است و این دوره ها برای سایر همکاران فناوری اطلاعات در ادارات کل و زندان های سراسر کشور برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: کارهای تخصصی سامانه ای و نرم افزاری همه واحد ها در حوزه فناوری اطلاعات انجام می شود و بر اساس نیازهای واحدها، بسترهای نرم افزاری و فناوری طراحی می شود و اجرای بهینه فرایندهای سازمانی براساس شرایط و امکانات، در دفتر فناوری اطلاعات انجام می شود.

معاون اداره کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان ها گفت: حوزه های مختلف سازمانی می بایست خودشان درخواست کننده از واحد فناوری باشند که در چه زمینه ای به استفاده از فناوری ها اطلاعاتی و ارتباطاتی نیاز دارند.

محمدی با تاکید براینکه یکی از اولویت های مهم و مورد تأکید رئیس سازمان بحث هوشمندسازی و ارتقاء امنیت در حوزه زیرساخت و فناوری اطلاعات، بهره گیری از تجهیزات فن آوری نوین در سازمان زندان هاست گفت: مهمترین بحث در این حوزه، بحث امنیت اطلاعات است که با برگزاری دوره های مقدماتی و تکمیلی امنیت شبکه و تهیه تجهیزات امن سازی از جمله؛ فایروال، آنتی ویروس ها، ارتقاء سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری موجود این مهم انجام شدنی است.

وی ادامه داد: همچنین با تبدیل سیستم های سنتی و دستی به سیستم های نوین و هوشمند می توان سازمان را به یک سازمان هوشمند تبدیل کرد و با توجه به اولویت هشتم سازمان زندان ها، اقدامات خوبی در این زمینه درحال انجام است.

در پایان کارگاه آموزشی، کارشناسان سازمان زندان ها و رؤسای گروه فن آوری اطلاعات و ارتباطات زندان های سراسر کشور مشکلات حوزه کاری، راهکارها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و معاون اداره کل آمار و فناوری اطلاعات سازمان زندان ها مشکلات را بررسی و به سوالات و درخواست های شرکت کنندگان در دوره آموزشی پاسخ داد.

همچنین اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس از همه شرکت کنندگان در دوره آموزشی به میزبانی استان فارس قدردانی کرد.

گفتنی است رئیس مرکز آموزش و پژوهش منطقه 4 سازمان زندان ها در شیراز لیلا اکبرپور با همکاری سعید پرویز رئیس گروه  فناوری اطلاعات و ارتباطات زندان های استان فارس مجری برگزاری این دوره آموزشی بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha