زندانها و مراکز کیفری باید کانونی برای تنبح و بیداری و ندامت مجرمین باشد

مدیر کل زندان های استان یزد در معیت رئیس بازداشتگاه شهرستان ابرکوه با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام حسینی دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش پایگاه خبری بازداشتگاه شهرستان ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در دیدار با رضا مقبلی مدیر کل زندانهای استان و هیات همراه، ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام محرم، از تلاش ها و زحمات مدیریت و کارکنان مجموعه زندان های استان، تقدیر و تشکر نمود و رضا مقبلی را شخصیتی پابه کار و میراث دار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و دارای روحیه ی جهادی خواند.

حجت الاسلام حسینی موضوع زندان ها و بحث اصلاح و تربیت مددجویان را در جامعه امروز امری مهم خواند و با اشاره به اینکه فلسفه زندان و قبح آن نباید از بین برود افزود: زندانها و مراکز کیفری باید کانونی برای تنبح و بیداری و ندامت مجرمین باشد و نباید تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای وشبکه های معاند قرار بگیریم .

وی در ادامه بر تقویت بنیه ی اعتقادی و معنوی مجرمین تاکید نمود و اظهار داشت: تغییر نگرش در زندانیان یک اصل است و بیدار کردن وجدان متخلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کل زندانهای استان نیز ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه شهرستان ابرکوه عنوان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه زندان های استان و تلاش های شبانه روزی کلیه همکاران در اصلاح و تربیت، پیگیری مشکلات مددجویان و خانواده آنها و حفظ امنیت زندان ها و به بیان اهمیت اصلاح و تربیت زندانیان پرداخت و کسب مهارتهای شغلی و اشتغالزایی در زندان را یکی از الویت های این اداره کل در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و زندگی سعادتمندانه زندانیان خواند.

رضا مقبلی افزود: مجموعه زندان ها با افرادی مواجه هستند که از جامعه رانده و گرفتار حبس شده لذا ما نیز بنا به وظیفه و در راستای تکریم و تعزیز حقوق آنان و رعایت اصل کرامت انسانی در راه اصلاح و بازپروری آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

پایان خبر//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha