قرآن کریم و نهج البلاغه  در اصلاح و تربیت مددجویان موثر بوده است

علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان در معیت مصطفی عابدی رییس زندان طی 8 ساعت از قسمت های مختلف فرهنگی، اشتغال و اندرگاه ها بازدید نمود.

به گزارش پایگاه خبری زندان شهرستان اردکان، علی محمد دشتکیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان ضمن تقدیر از تلاش های این زندان در راستای اصلاح و تربیت گفت: زندانبانی اسلامی در جهت اصلاح و تربیت مجرمان و پیشگیری از تکرار جرم، جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان و اصلاح زندانیان از طریق تغییر در نگرش و سبک زندگی می باشد و قرآن کریم و نهج البلاغه نقش مهمی در اصلاح و تربیت مددجویان دارد.

علی محمد دشتکیان با حضور در شورای طبقه بندی بیان داشت: تاسیسات ارفاقی و حقوقی در جهت اصلاح و تربیت مددجویان و حمایت از خانواده آنان می باشد و این تاسیسات شامل حال مجرمان حرفه ای نخواهد شد.

وی با تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون گفت: در صورتی که مددجویان نسبت به حفظ قرآن کریم، فهم و تفسیر قرآن، آشنایی با نهج البلاغه امام علی علیه السلام مطالعه و کتابخونی کوشا باشند امتیازات تشویقی از قبیل اعطای مرخصی، تعلیق مجازات، اجازه ملاقات های حضوری و انتقال به زندان باز منظور می گردند.

دادستان عمومی و انقلاب با تاکید بر حمایت از خانواده مددجویان افزود: مددجویانی که در امر اشتغال و حرفه آموزی فعال باشند و بتوانند در زندان درآمدی برای خانواده خود کسب نموده و با ابتکار و خلاقیت راه کسب درآمد جدیدی پیدا کنند از تسهیلات فوق العاده برخوردار می شوند.

وی در ادامه ضمن بازدید از بند نیمه باز و شرکت در نماز جماعت مددجویان خطاب به آنان اذعان داشتند : یکی از مهم ترین اهداف نزول قرآن کریم، تربیت اخلاقی، تهذیب انسان و پرورش افراد آراسته به فضایل اخلاقی است که مددجویان می توانند با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) زندگی جدیدی سالمی را شروع کنند.

در پایان عابدی رئیس زندان از حسن توجه دادستان عمومی و انقلاب اردکان به زندان شهرستان اردکان تقدیر و افزود: این زندان با اجرای برنامه های مختلف تمام تلاش خود را معطوف به اجرای آموزه های قرآنی در جهت اصلاح و تربیت زندانیان نموده است.

شایان ذکر است در این بازدید با تعداد 35 نفر از مددجویان دیدار چهره به چهره صورت پذیرفت و بیش از 70 درخواست مددجویان در شورای طبقه بندی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

پایان خبر //

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha