مددکاران تا مشکلات مددجویان و خانواده ها آن حل نگردیده ننشینند

نشست هم اندیشی مددکاران زندان ها و مراکز تابعه با حضور مدیرکل زندان های استان یزد در سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل زندان های استان یزد، رضا مقبلی مدیرکل زندان های استان یزد ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم، به نقش حضرت زینب (س) به عنوان مددکار اشاره نمود و گفت: مددکاری در زندان ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از رسته های مهم و اصلی ترین در نظام زندانبانی است.

وی در ادامه افزود: مددکاری کار کوچکی نیست و شاید بتوان یکی مهمترین ماموریت های سازمان زندان ها را در زندان‌ها دانست که در یک قالب مشخص اداری نمی تواند اهداف تعیین شده در آیین نامه مددکاری را محقق کند و تلاشی مجدانه را می طلبد.

رضا مقبلی تصریح کرد: در دل مددکاری محبت و عشق به انسان هاست و مددکاران باید با عشق و علاقه و وقت گذاشتن بیشتر موجب اتفاقات خوب برای زندانی و به ویژه خانواده او بشوند.

وی ادامه داد: برخلاف برخی از مشاغل که کم کاری در آن شاید قابل اغماض باشد غفلت و کم کاری مددکار می تواند منجر به نابودی شخصیت یک زندانی و حتی بروز مشکلات در خانواده زندانی شود.

مدیرکل زندان های استان یزد تاکید نمود: تا یقین از حل مشکل زندانی نیافتید از پای ننشینید و از مشکلات زندانیان و خانواده آنها به سادگی رد نشوید چرا که در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشیم.

رضا مقبلی گفت: من همیشه خدا را شاکرم که شاغل در زندانها هستم چرا که افتخاری بالاتر از این نیست که در راستای آیه شریفه و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا که نماد سازمان زندانهاست گام برداریم و با اصلاح و تربیت و احیا حتی یک زندانی آخرت خود را بسازیم و خدمتی بزرگ به بشریت نماییم.

وی با اشاره به اینکه مددکاران با تمرکز بر نقش های حمایت یابی، قادرسازی، میانجی گری، آموزش، راهنمایی و مشاوره می تواند زندانیان و خانواده های ایشان را در مقابله با مشکلات توانمندسازی کنند گفت: با نگاهی همه جانبه به مقوله اجتماعی شدن و اتخاذ رویکردهای نوین در حوزه مددکاری، به توسعه سبک زندگی سالم و ارتقای سطح رضایتمندیشان در مراحل بعد از آزادی، کمک شایانی می کنیم.

پایان خبر//

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha