آزادی ۲۰۰ زندانی از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان اصفهان

۲۰۰ زندانی اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی استان، در قالب طرح چهارشنبه‌های امام رضایی در نشست کارگروه کاهش جمعیت کیفری دادگستری کل استان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،کارگروه کاهش جمعیت کیفری زندان های استان به ریاست حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان به میزبانی اداره کل زندانها و در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان برگزار شد.

دراین نشست که دادستان عموم و انقلاب وجمعی از مسئولان قضایی استان و شهرستان‌ مبارکه حضور داشتند،حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در ماه جاری در قالب طرح چهارشنبه‌های امام رضایی با کمک خیران، حدود ۲۰۰ نفر از زندانیان این اردوگاه که دارای شرایطی مانند نداشتن فعالیت و تخلف گسترده، زندانی شدن برای اولین بار و باقی ماندن ۴ ماه از دوره زندان هستند، آزاد شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری افزود: این جلسه با هدف بازدید از نحوه ارائه خدمات به زندانیان طبق قانون، نحوه عملکرد بخش‌های مختلف و مدیران زندان‌ها و قاضی ناظر زندان و بررسی شرایط افراد واجد شرایط آزادی و مرخصی در راستای موضوع کاهش جمعیت کیفری برگزار شد.

سید محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز گفت: انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان استان به خانواده‌های این زندانیان، خدمات مالی، معیشتی، بیمه‌ای، درمان و آموزش ارائه می‌کند.

در این نشست همچنین مدیرکل زندان های استان در طی سخنانی به بیان مسائل ومشکلات اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی پرداخت و پیرامون رفع مشکلات قضایی مددجویان از قبیل انتقال-خدمات رفاهی-تسهیلات ارفاقی و رفع مشکلات محیط زیستی سخنانی بیان کرد.

رئیس محاکم انقلاب - معاونین قضایی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان –رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه-سرپرست اردوگاه –دادیار ناظر زندان- از دیگراعضایی بودند که پیرامون رفع مشکلات موجوددر این مرکز به بحث و بررسی پرداختند.

خاطر نشان می سازد قبل از برگزاری این نشست نیز رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان و جمعی از مسئولین قضایی استان و شهرستان از خوابگاههاومحل اسکان مددجویان بازدید و باآنها دیدار و گفتگوکرد.

در این بازدید همچنین به درخواست ها و مسائل و مشکلات قضایی زندانیان پیرامون ارائه مرخصی پایان حبس-ارفاق در کاهش مجازات زیر سقف مرخصی-قبولی وثیقه –انتقال به استان محل سکونت و.....رسیدگی و دستورات لازم داده شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha