کاظم غریب آبادی از نزدیک با مددجویان شاغل درکارگاه های آموزشی، فرهنگی، فنی و حرفه ای و اشتغال به کار این مرکز دیدار واز روند فعالیت های اصلاحی و تربیتی بازدید به عمل آورد

دکتر غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه در بازدید از زندان مرکزی سنندج گفت: خوشبختانه، قوه قضائیه برای کاهش تعداد عناوین مجرمانه و جمعیت کیفری زندان ها مصمم و فعال است.

کاظم غریب آبادی از نزدیک با مددجویان شاغل درکارگاه های آموزشی، فرهنگی، فنی و حرفه ای و اشتغال به کار این مرکز دیدار واز روند فعالیت های اصلاحی و تربیتی بازدید به عمل آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای کردستان، فتحی، مدیر کل زندانهای کردستان ضمن خیرمقدم به حضور معاون امور بین الملل قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان، با ارائه گزارشی ازفعالیت های اصلاحی و تربیتی زندانهای استان، گفت، در غربی ترین استان کشور، سربازان اصلاح و تربیت با راهنمایی، هدایت و بازدید های مکرر مقامات قضائی، خصوصا رئیس کل دادگستری، که در 5 ماه اول سال جاری به بیش از 2078 مورد بازدید چهره به چهره با مددجوبان بوده است، باعث شده تا درحوزه حقوق بشر اقدامات مناسبی انجام گیرد.

دکتر کاظم آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه در میان مددجویان برتر مسابقات آزاد مهارت زندانیان که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در زندان مرکزی سنندج برگزار شده بود، افزود، از زندان‌های مختلفی در کشورهای اروپایی بازدید کرده‌ام. به جرات می توانم بگویم در هیچ جای دنیا این ارتباط صمیمانه را در میان مددجویان و پرسنل زندانها و حتی در رده مدیران بالاتر ندیده ام و این نشان از رعایت حقوق عامه جامعه خصوصا زندانیان و همچنین،بازدیدهای مکرر مقامات قضایی از زندان ها و رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان و درخواست های آنان، از اقدامات برجسته و متمایز جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: زندانی امانتی نزد دستگاه قضایی و سازمان زندان‌هاست، ما باید از زندانی به خوبی مراقبت کنیم، زیرا او جرمی را مرتکب شده و در مقابل آن مجازاتی را دریافت کرده است، نباید فراتر از مجازات تعیین شده، مشکل دیگری را به زندانی تحمیل کرد.

امروز همچنین با حضور معاون حقوق بین الملل قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان کردستان از مددجویان برتر مسابقات آزاد مهارت زندانیان، تقدیر بعمل آمد و همچنین، با پیگیری مددکاران و رئیس زندان مرکزی سنندج و دعوت از خیرین، یک نفر از مددجویان زندان سنندج که با بدهی مالی نزدیک به 4 میلیارد تومان، به مدت 7 سال در زندان تحمل حبس می کرد از زندان آزاد شد.

در پایان 6 نفر از مددجویان اتباع خارجی زندان سنندج به همراه مترجم، به صورت چهره به چهره و اختصاصی با دکتر غریب آبادی دیدار کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha