یادواره اولین شهیده استان زنجان در زندان مرکزی

با حضور مدیر کل زندانهای استان زنجان ،جمعی از مسئولین اداره کل زندان ها، روسای زندان، بانوان همکار و مددجویان اندرزگاه نسوان زندان مرکزی زنجان اولین یادواره شهیده فهیمه سیاری در سالن آمفی‌تئاتر زندان مرکزی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان زنجان ،در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندانهای استان با اشاره به شهادت ها و جانفشانی های اولین شهیده جهان اسلام گفت :زنان قهرمان و رشیده انقلاب اسلامی ایران الگوهای بسیار محکمی همچون سمیه را برای مسیر حرکت خود در طول زندگی انتخاب کرده‌اند و عشق به خدا و دین رسول اکرم (ص) ، تمام سختی های مسیر را برایشان هموار کرده است.
وی افزود: مصیبت‌های بعد از حادثه عاشورا یکی از سخت ترین روزها برای حضرت زینب سلام الله و امام سجاد علیه السلام و خاندان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است که عشق به خدا و آرمان های این واقعه بزرگ تمام رنج ها و مشقت های دوران اسارت این بزرگواران را به حلاوت تبدیل کرده است.
بنیادی خاطرنشان کرد :شهدای جنگ تحمیلی انقلاب اسلامی ایران به ویژه ۶۴۲۸ نفر شهیده انقلاب نیز با ایمان به خدای متعال و در راه آرمانهای انقلاب و بزرگ اسلامی ایران در کنار پشتیبانی از سربازان در دفاع مقدس ،دوش به دوش مردان وارد فعالیت‌های نظامی برای دفاع از خاک وطن شدند.
در ادامه این یادواره سرکار خانم اشتری روایتگر جنگ تحمیلی و خواهر سردار شهید ناصر اشتری ،بخشی از شخصیت و دوران زندگی و نحوه شهادت شهیده فهیمه سیاری، اولین بانوی شهیده استان زنجان را بازگو نمود.
در این برنامه حسینی ازمادحین مشهور زنجان نیز در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و رنج ها و مصیبت های دوران اسارت حضرت زینب سلام الله و خاندان امام حسین علیه السلام مرثیه سرایی کردند.
در پایان مدیر کل زندان های استان زنجان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی نقدی از مادر شهیده نصیری از شهدای منتسب به کارکنان زندانهای استان تجلیل به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha