هم اندیشی در جهت توسعه اشتغال هدفمند در زندان های مازندران

مسئولین اشتغال و حرفه آموزی زندان های مازندران در زندان بابل گرد هم آمدند تا با همفکری مشکلات و موانع توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها را رفع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، کارشناسان و مسئولین اشتغال و حرفه آموزی زندان های مازندران در راستای هم افزایی و اجرای هر چه بهتر سیاست های سازمان زندانها در حوزه اشتغال و حرفه آموزی گردهم آمدند.

ابتدا فولادی، رئیس اداره اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان گزارشی از عملکرد و وضعیت فعلی اشتغال در زندان های مازندران ارائه کرد.

ابوطالب عابدی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان، با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه اشتغال و حرفه آموزی گفت: بر اساس اسناد بالادستی و نیز نظرات موثق کارشناسان، افزایش مهارت زندانیان سهم بزرگی در کاهش نرخ بزهکاری در جامعه دارد .

وی تصریح کرد: البته نقش امکانات و فراهم بودن بسترهای لازم در افزایش کمیت و کیفیت فعالیت ها در این حوزه بر کسی پوشیده نیست، لکن بی توجهی نسبت به این امر به بهانه محدودیت های فیزیکی و مهیا نبودن امکانات از هیچ زندانی پذیرفته نخواهد بود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان، مسئولین اشتغال زندانها را نیروهای جهادی و عملیاتی خواند و اظهار داشت: قطعاً با نشستن پشت میز سیاست های این حوزه عملیاتی نخواهد شد و انتظار می رود این همکاران تعامل مثبتی با تولیدی ها، کارخانجات، نهادهای مرتبط و شرکت ها داشته باشند تا از این طریق به پویایی و گسترش فعالیت های مهارت محور در زندان ها کمک نمایند.

وی اضافه کرد: عدم آشنایی با شخصیت زندانیان موجب عدم اعراض و عدم اعتماد به آنان شده و معمولا از کارسپاری به آنها پرهیز می شود، که امیدواریم با تلاش شما و فرهنگ سازی درست این دریافت غلط نیز تصحیح شود، چرا که استفاده از ظرفیت زندانیان علاقه مند به کار از هر نظر برای بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ مقرون به صرفه تر است.

عابدی همچنین به ظرفیت عظیم پوسته میانی در زندان های بزرگ استان اشاره کرد و گفت: می توان با خلاقیت و برنامه ریزی درست پوسته های میانی را در این زندان ها به مزارع کشت و پرورش تبدیل کرد و از مزایای آن بهره جست.

گفتنی است در ادامه هر یک از مسئولین اشتغال زندان های استان به تشریح نقاط ضعف و قوت زندان های خود در حوزه اشتغال و حرفه آموزی پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha