اشتغال هدفمند زندانیان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد

آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و اشتغال به کار زندانیان یکی از اولویت مهم سازمان زندانها و به تبع اداره کل زندان های استان مازندران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان مازندران، علی استادی با اشاره به اهمیت اشتغال در کاهش دغدغه های اجتماعی و آمار جمعیت کیفری گفت: ارتکاب به جرم اکثر افراد ریشه در فقر، بی کاری و عدم تسلط به حرفه و فن خاص جهت کسب درآمد پایدار دارد.

کمبود زیر ساخت های اشتغال و عدم دسترسی عامه مردم به آموزش های رایگان فنی و حرفه ای و تنگناهای اقتصادی موجب بروز چالش های اجتماعی شده است.

مدیرکل زندان های استان مازندران بیان کرد، سازمان زندان ها به منظور تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی علاوه بر کلاس های مذهبی، قرآنی و آموزش های کلاسیک به توانمند سازی زندانیان توجه خاصی دارد.

وی افزود، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و اشتغال به کار زندانیان یکی از اولویت مهم سازمان زندانها و به تبع اداره کل زندان های استان مازندران است.

علی استادی بیان کرد: تعداد 3500 زندانی استان در قالب اشتغال اشتغال نشسته ، اشتغال کارگاهی و اشتغال اعزام به کارگاه های بیرون زندان مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد، تعداد 1500 نفر از زندانیان به صورت شناسنامه دار در حوزه صنایع دستی و تولید آثار هنری فعالیت می کنند و اکثر تولیدات آنان در داخل زندان یا با کمک خانواده به فروش می رود، در غیر این صورت آثار تولیدی از طریق بنیاد تعاون زندانیان خریداری می شود.

استادی از آموزش بیش از 35 عنوان رشته فنی و حرفه ای در زندان های استان خبرداد و گفت: تمام زندانیان با کمک سازمان فنیو حرفه ای استان گواهینامه مهارت دریافت می کنند و پس از آزادی می توانند با تکمیل دانش فنی در همان رشته به امرار و معاش بپردازند.

مدیرکل زندان های استان مازندران اظهارکرد، نهضت ایجاد اشتغال برای زندانیان در سال های آغازین یک حرکت جهادی قرار دارد و تمام تلاش ها براین است، زندانیان پس از آموزش با دستمزد مشخص در کارگاه های تولیدی مورد نیاز به کارگیری شوند و عمرشان به بطالت صرف نشده و عواید تلاش آنان نیز به خانواده آنان اعاده گردد.

"علی استادی" ابراز امیدواری کرد، با عنایت به دسترس بودن نیروی انسانی ارزان و حذف مالیات برای تمام تعاونی ها و کارگاه های تولیدی خصوصی همکار با زندان، انتظار داریم با همکاری مدیران عالی رتبه استانی زندان های مازندران به زودی به مرکز اصلاح و تربیت و تولید تبدیل شود و خانواده های زندانیان نگران تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نباشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha