600 مددجوی اهوازی وارد چرخه اشتغال می‌شوند/ محمدی: خدمات قابل‌توجه در زندان‌ها مرهون کار گروهی همکاران و مدیران کاربلد است

دکتر غلامعلی محمدی باحضور در زندان مرکزی اهواز، مجتمع اشتغال و حرفه‌آموزی این مرکز را با ظرفیت اشتغال‌آفرینی برای چندصد مددجو افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، همزمان با حضور و سرکشی دکتر غلامعلی محمدی از زندان مرکزی اهواز، پروژه «تغییر کاربری، بازسازی کامل و ایجاد کارگاه اشتغال و مهارت‌آموزی» این مرکز با ظرفیت اشتغال برای 600 مددجو آغاز بکار کرد.

• از اقدامات گروهی تا رخدادی ویژه در حوزه اشتغال

رئیس سازمان زندان‌ها عصر امروز، چهارشنبه در مراسم پرده‌برداری از این پروژه اشتغال‌آفرینی گفت: اینگونه اقدامات عمرانی و نیکی که مدیران استان خوزستان به شکل گروهی و تیمی انجام داده‌اند، برگ زرین و افتخاری در دوران مدیریت شما خواهد بود.

محمدی افتتاح این پروژه‌های عمرانی در آستان دهه کرامت را به فال نیک گرفت و افزود: قطعا سرعت عمل در ساخت این پروژه‌ها و تخصیص مطلوب اعتبارات لازم، می‌تواند زمینه چنین موفقیت‌هایی را رقم بزند.

600 مددجوی اهوازی وارد چرخه اشتغال می‌شوند/ محمدی: خدمات قابل‌توجه در زندان‌ها مرهون کار گروهی همکاران و مدیران کاربلد است

رئیس سازمان زندان‌ها در این سرکشی به شکل صمیمی نیز به گفتگو با مربیان و مسئولان اشتغال زندانیان درخصوص روند اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان نشست.

• کارگاهی با حِرف متعدد و متنوع برای مددجویان

لازم به ذکر است این مجمتع کارگاهی اشتغال و حرفه‌آموزی دربرگیرنده حرفه‌هایی همچون خیاطی، ساخت تزئینات چوبی، معرق‌کاری، تسبیح‌سازی، چرم‌دوزی، ساخت جعبه‌های تزیینی و همچنین کلاس‌های آموزشی ام‌دی‌اف، برق ساختمان، تعمیر کولرهای گازی، تعمیرات خودرو، آموزش جوشکاری و غیره است. همچنین مرکز مشاوره شغلی، خانه بهداشت کارگری و نمایشگاه محصولات تولیدی زندانیان در فضای 1670 متری این مجتمع دایر می‌باشد.

محمدی دربخش دیگری از بازدید خود از زندان مرکزی اهواز در محل آسایشگاه مراقبین و پرسنل شیفتی حضور یافت و تأکید داشت: ما به معیشت، رفاه و کیفیت غذای همکاران شیفتی توجه جدی داریم و یکی از مواردی که بر آن حساس هستیم،  همین فضای استراحت آنان است. همانطور که تأکید داریم فضای خوابگاهی و اسکان مددجویان باید درحد استاندارد و متعارف باشد، به طریق اولی درمورد همکاران و سربازان وظیفه نیز این حساسیت وجود دارد.

• نقش مدیران کاربلد استانی در اجرای سیاست‌های کلی سازمان زندان‌ها

وی نقش مدیران کاربلد استانی بر تحقق سیاست‌های ستاد را راهگشا دانست و افزود: در هر زندانی علاوه بر دیدار با مددجویان، سعی داریم بر محل استراحت همکاران شیفتی نظارت کنیم و این نشان از توجه ویژه ما به همکاران حاضر در مراکز دارد؛ فراموش نکنیم که خدمات قابل توجه در زندان‌ها مرهون کار تیمی همکاران در کل زندان‌های کشور است که در استان خوزستان نیز چنین موردی وجود دارد.

600 مددجوی اهوازی وارد چرخه اشتغال می‌شوند/ محمدی: خدمات قابل‌توجه در زندان‌ها مرهون کار گروهی همکاران و مدیران کاربلد است

گفتنی است؛ شب گذشته نیز رئیس سازمان زندان‌ها پس از ورود به استان خوزستان، درساعات پایانی شب و بدون برنامه‌ریزی قبلی از زندان مرکزی اهواز بازدید و سرکشی داشته است.

دکتر غلامعلی محمدی پس از بازدید از زندان مرکزی اهواز، در برنامه‌ای دیگر نیز ضمن بهره‌برداری از مجتمع تولیدی مواد غذایی حامی، پروژه مجتمع کارگاهی و اشتغال حامی اهواز را نیز افتتاح کرد. این مجتمع دربرگیرنده کارگاه برش صنعتی خیاطی و همچنین کارگاه تولید نان فانتزی و شیرینی‌پزی است. در این مجتمع که در بیرون از فضای زندان قرار دارد، زندانیان رأی باز مشغول کار می‌شوند. 

همچنین «زندان سپیدار» نیز همزمان با حضور مدیرکل بازرسی، حفاظت و فرمانده یگان سازمان زندان‌ها مورد بازدید قرار گرفت و پروژه‎های عمرانی آن افتتاح شد.

نیاز به یادآوری است که در بازدید دکتر غلامعلی محمدی از مراکز تأمینی و تربیتی استان خوزستان، اولویت‌های جاری تحول و تعالی در زندان‌ها به شکل مستقیم مورد رصد قرار گرفت. از نقاط قابل توجه این سفر می‌توان به افتتاح چندین پروژه عمرانی بویژه در حوزه اشتغال‌آفرینی و بهبود خدمات زندانبانی اشاره داشت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha