نشست برنامه ریزی پایش پرونده های زندانیان در دادگستری شوشتر برگزار شد

به منظور اجرای دستور رییس کل دادگستری خوزستان پیرامون توسعه روند پایش پرونده زندانیان برای برخورداری افراد واجد شرایط از تسهیلات قضائی، جلسه برنامه ریزی پایش پرونده قضائی زندانیان شوشتر در محل دفتر رییس دادگستری شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان خوزستان ، رییس دادگستری شهرستان شوشتر در این نشست با تاکید بر ضرورت غربالگری پرونده زندانیان گفت: این روند باید در رستای هدفمند سازی فرایند اعطای ارفاقات قضائی به زندانیان و شناسائی زندانیان واجد شرایط برای برخورداری از این تسهیلات انجام پذیرد.

قاضی آباد تصریح داشت: تاکید شده که قضات دادگاه ها و دادسراها نیز بازدید های مرثر و نتیجه محور را از زندانها داشته باشند به ترتیبی که زندانیان دسترسی لازم را به قضات و ارائه درخواستها و مشکلات خود را به آنان داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت اجرای دادرسی الکترونیک نیز تاکید کرد و گفت: لازم است بجز موارد خاص، تمامی جلسات دادرسی بصورت الکترونیک برگزار شده تا جامعه و مجموعه از آثار آن در کاهش اطاله دادرسی، حذف اعزام بدرقه زندانی به محاکم و ارتقای امنیت و سلامت برخوردار باشند.

در این جلسه علی جمشیدی رییس زندان شهرستان شوشتر گزارشی از روند بازدید قضات از زندان، دادرسی الکترونیک، پایند الکترونیک و موضوع پایش قضائی پرونده ها ارائه کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha