اولین نشست تخصصی کارگروه خانواده قرارگاه اجتماعی زندان های خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل زندان های خراسان رضوی، خانواده زندانیان به عنوان عائله نظام باید مورد توجه و حمایت جدی کلیه ارکان و نهادهای اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی اولین نشست کارگروه خانواده قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جانفدا مدیر کل زندانهای استان به تبیین اهداف تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان پرداخت و گفت :هدف از ایجاد این قرارگاه استفاده از ظرفیت تمامی اندیشمندان و کارگزاران اجتماعی در شناسایی ودرمان آسیب های اجتماعی که خانواده زندانیان با آنها رو به رو هستند می باشد.

وی خاطرنشان کرد : خانواده زندانیان به عنوان عائله نظام باید مورد توجه و حمایت جدی کلیه ارکان و نهادهای اجتماعی قرار گیرندو هدف ما در این کارگروه بررسی معضلات اجتماعی و ارائه راهکارمی باشد.

جانفدا افزود : خانواده مهمترین نقش را در هر جامعه ایفا میکند، لذا در این کارگروه برای خانواده زندانیان ۶ ماموریت با هدف مراقبت و حمایت از این گروه حساس و در معرض آسیب تعریف شده است.

در ادامه اعضای کارگروه تخصصی خانواده قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:

حجت الاسلام و المسلمین احمدنیا نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد: ضمن قدردانی از تشکیل این کارگروه میتوان از ظرفیت مساجد و امامان جماعت در جهت حمایت از خانواده زندانیان بهره برد.

یارمحمدی نماینده سازمان ثبت احوال : به عنوان سرباز نظام در خدمت اجرای اهداف این کارگروه بوده و در زمینه حل مشکلات هویتی خانواده زندانیان در حد توان اقدام خواهیم کرد.

بصیر نماینده فرمانداری مشهد ضمن ابراز خرسندی از ایجاد این قرارگاه گفت : از تمامی ظرفیت‌های فرمانداری و دستگاهها و سمن های زیر مجموعه در پیشبرد اهداف قرارگاه استفاده خواهیم کرد.

عابدی نماینده سپاه امام رضا علیه السلام : از طریق پایگاه های بسیج نسبت به ارائه خدمت در قالب اعطای سبد معیشتی و کلاس های مشاوره‌ برای خانواده زندانیان اقدام خواهیم نمود.

خوشه زر نماینده شورای شهر مشهد: شورای شهر در جایگاه سیاست گذاری با ارائه پیشنهاد برای تصویب قوانین حمایتی از خانواده زندانیان و همچنین استفاده از ظرفیت های شهرداری به عنوان بازوی اجرایی خود و همچنین سمن هایی که زیر نظر این شورا فعالیت می نمایند ارائه خدمت خواهد نمود.

حسینی نماینده استانداری: از ظرفیت خیریه ها و سازمانهای مردم نهادی که با استانداری همکاری دارند در این قرارگاه بهره گیری خواهد شد.

حسینیان نماینده شهرداری مشهد : از ظرفیت مردم برای حل مشکل مردم در قالب شورای اجتماعی محله و همچنین رشد مهارت های اجتماعی خانواده زندانیان با بهره گیری از سبک آموزش خلاق در راستای اجرای اهداف این قرارگاه استفاده خواهد شد.

فضائلی نماینده مجتمع شوق زندگی: در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در جهت رفع مشکلات خانواده زندانیان همکاری خواهیم کرد.

هدایتی نماینده جمعیت هلال احمر: با تجمیع ظرفیت ها و ارائه خدمات هدفمند در زمینه دارو و درمان ،توانبخشی ، گفتار درمانی و... برای خانواده زندانیان اقدام خواهیم نمود.

باغانی نماینده ستاد فرامین امام (ره) :ارائه خدمت به خانواده‌های زندانیان کم برخوردار در قالب اعطای بسته معیشتی، بسته های آموزشی و تحصیلی، وام اشتغال، تامین جهیزیه و بهره گیری از ظرفیت ۱۵۰ گروه جهادی فعال صورت خواهد پذیرفت.

محمدزاده نماینده کمیته امداد: با توجه به اینکه فعالیتهای این کمیته در راستای خدمات سازمان زندانها به خانواده زندانیان می باشد آماده ارائه خدمت هستیم.

حسن آبادی نماینده دادستان مرکز استان : از تمامی ظرفیت های قضایی موجود در پیشبرد اهداف این قرارگاه استفاده خواهیم کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha