اولین نشست تخصصی کارگروه مددکاری قرارگاه اجتماعی زندان های خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی آسیب شناسی ، پیشگیری و درمان سه اصل مهم در پیشبرد اهداف کارگروه مددکاری قرارگاه اجتماعی زندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی اولین نشست کارگروه مددکاری قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جان فدا مدیر کل زندانهای استان به تبیین اهداف تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان پرداخت و گفت :هدف از ایجاد این قرارگاه استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهادهای اجتماعی در مواجهه ودرمان پدیده جرم و بزه در سطح جامعه بر اساس وظایف و مسئولیت اجتماعی می باشد.

جان فدا با اشاره به اینکه نگاه ما در دستگاه های اجرایی نسبت به مسائل و آسیبهای اجتماعی نباید به صورت جزیره‌ای باشد اظهار داشت: در این قرارگاه اقدامات و برنامه ریزی های ما برای سه گروه زندانیان،خانواده زندانیان و زندانیان آزاد شده هدفگذاری شده است.

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سه اصل آسیب شناسی،پیشگیری و درمان از جمله مهمترین اهداف کارگروه تخصصی مددکاری قرارگاه اجتماعی زندان در پیشبرد ماموریت ها و وظایف محوله می باشد.

در ادامه اعضای کارگروه تخصصی مددکاری قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:

حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده حوزه علمیه خراسان: با توجه به تجربیات بدست آمده در موضوع همکاری با زندان در قالب طرح معراج آماده توسعه خدمات و تبادل تجربیات موثر در راستای اهداف قرارگاه هستیم.

بدیعی نماینده سازمان بسیج حقوقدانان :درموضوع معاضدت قضایی و همکاری در قالب مددکاری قضایی با استفاده از ظرفیت وکلا و حقوقدانان بسیجی آماده همکاری در قرار گاه اجتماعی زندان هستیم.

حسنی نماینده کانون وکلای خراسان رضوی:کلیه ظرفیتهای کانون وکلا در چهارچوب تکالیف و مسئولیتهای اجتماعی در خدمت پیشبرد اهداف متعالی این قرارگاه خواهد بود.

مقدس زاده نماینده دادگستری : تاثیر نظریه مشورتی مددکاری در پرونده های کیفری برای مراجع محترم قضایی در صدور آرا را مبنای همکاری های موثر و حمایتی قرارگاه در حوزه قضایی دانست.

فراشیانی نماینده کمیته امداد :مجموعه کمیته امدادخمینی(ره) همچنان در حوزه اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان پیشگام و همراه مجموعه زندانهااست و قطعا در قالب قرارگاه این خدمات هدفمندتر و گسترده تر خواهد شد.

هاتف نماینده استانداری : ضمن قدردانی از اتخاذ تدبیر در خصوص راه اندازی این قرارگاه و توجه به مسئولیت های اجتماعی در حوزه زندانبانی اعلام آمادگی کرد تا از کلیه ظرفیت های موجود در حوزه اموراجتماعی استانداری در تحقق اهداف این قرارگاه استفاده شود.

بوستانی نماینده بهزیستی : دو بخش ارائه آموزش ها مهارتی و رفتاری ویژه کارکنان و همچنین استفاده از ظرفیت مرکز اورژانس اجتماعی برای حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان آسیب دیده یا در معرض آسیب آماده ارائه خدمت هستیم.

عرب حصاری نماینده دانشگاه پیام نور : استفاده از ظرفیت های آموزشی دانشگاه و معرفی دانشجویان حقوق به قرارگاه جهت همکاری در فرآیند های مددکاری زندان اولین گام و اقدام دانشگاه پیام نور در قرارگاه اجتماعی خواهد بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha