بررسی قیام عاشورا از منظر اهل سنت در زندان زاهدان

به منظور آشنایی با دیدگاه اهل سنت درباره حادثه عاشورای سال 61 هجری و شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان نشست بررسی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت با سخنرانی مولوی جعفر محبی در زندان زاهدان برگزار شد .

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان،در این نشست که با حضور مرتضی پیری مدیر زندان زاهدان و مولوی بهزاد ریگی و جمعی از مددجویان تشیع و تسنن این زندان برگزار شد مولوی محبی به بیان بخشی از فضایل حضرت امام حسین (ع) در منابع و روایات اهل سنت پرداخت و گفت شخصیت امام حسین (ع) شخصیت بی نظیری است که در دامان رسول خدا بزرگ شده است و پیامبر اسلام او و امام حسن را روشنی چشم خود معرفی کرده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امام حسین (ع) با نثار خون و جان خود اسلام را نجات داد تا امروز در سرتاسر جهان طنین نام پیامبر بپیچد اگر این فداکاری را نمی کرد چیزی از اسلام باقی نمی ماند .

این روحانی اهل سنت در ادامه افزود : همانگونه که در مسائل فقهی فرقه های اهل سنت تفاوت هایی دیده می شود یا در فتاوای مراجع تقلید تشیع تفاوت هایی دیده می شود در خصوص عزاداری برای امام حسین (ع) در بین تشیع و تسنن تفاوت هایی موجود است اما مهم این است که همه مسلمانان در سوگ مظلومیت امام حسین اندوهگین و عزادار هستند و هریک غم و اندوه خود را به گونه ای بروز می دهد و نمایان می کند . مهم این است که محبت به امام حسین و سایر اهل بیت پیامبر لازمه مسلمانی همه امت اسلام از هر فرقه ای که هستند می باشد خصوصا امام حسین (ع) که هر آزاده ای در هر کجای جهان و در هر دین و مسلکی که باشد عاشق سیره و شخصیت امام حسین و شعار هیهات من الذله او می شود .

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم تعدادی از مددجویان  در وصف حضرت سید الشهدا (ع) و شهدای کربلا اشعاری به زبان بلوچی قرائت کردند . 

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha