خلیلیان: از برنامه‌های تحولی زندان‌ها درراستای اصلاح مجرمان و بهبود وضعیت زندان‌ها حمایت می‌کنیم

مدیرکل زندانهای استان خوزستان با دکتر خلیلیان استاندار ویژه خوزستان دیدار و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندانهای استان، خواستار حمایت و هم افزائی دستگاه های اجرائی استان در حوزه مسئولیت اجتماعی برای بهبود وضعیت زندانها و تقویت توان خدمات حمایتی و اصلاحی و تربیتی برای زندانیان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان خوزستان ، غلامرضا روشان در دیار با دکتر خلیلیان ریال ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زندانهای تابعه استان، محدودیت فضا و سرانه های نگهداری و تامین اعتبارات لازم برای ارتقای توان ارائه خدمات متنوع لازم و کارشناسی به زندانیان را از نیازهای اساسی این دستگاه توصیف کرد و با بیان اینکه در سنوات اخیر اقدامات خوبی برای ساخت زندانهای جدید و بهبود ندامتگاه های فعلی انجام پذیرفته است، اما آن را کافی ندانست و شتاب بخشی به روند ساخت زندانهای جدید از جمله بهبهان و شوشتر ، فاز دوم زندان آبادان  را راهکاری مؤثر برای برون رفت از وضعیت فعلی دانست.

مدیرکل زندانهای خوزستان، این استان را دارای ظرفیتهای وسیع اقتصادی، صنعتی، تجاری و ... دانست و گفت: بسیاری از نهادها و شرکتها ، ارگانها و ... در حوزه مسئولیت های اجتماعی و برابر قانون می بایست و می توانند در بهبود وضعیت زندانها برای نگهداری مجرمان و توانمند سازی سازکار اصلاح و تربیت و آموزش آنان مشارکت داشته باشند و انتظار  و درخواست ما از استاندار ویژه خوزستان در دولت مردم ، علاوه بر ورود حمایتی نماینده عالی دولت در استان ، فراهم سازی بستر این حمایت و هم افزائی توسط ارگانها، شرکتها و مجامع صنعتی و اقتصادی و انرژی است.

وی در خاتمه شغل زندانبانی را یکی از سخت ترین و حساسترین مشاغل جامعه عنوان نمود و گفت: کارکنان زندان در سختی و دشواری و با امکانات محدود ، در بدی آب و هوا و گرما و ... بصورت شبانه روزی ، متعهدانه همت در نگهداری مجرمان و اصلاح و تربیت آنان نهاده اند .این شغل علی رغم سختی کار از حمایت و تسهیلات و رفاهیات کافی برخوردار نیست و لازم است بشکلی جبران بخشی از این زحمات  مورد توجه باشد. 

دکتر خلیلیان استاندار ویژه خوزستان خوزستان نیز ضمن تایید برنامه های تحولی مدیرکل زندانهای خوزستان، حمایت خود زا این برنامه ها را اعلام داشت و گفت: برای رفع مشکلات زندانهای استان و توانمند سازی آن برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی مجرمان ، حمایت از پرسنل زندان در کسوت خادمان اصلاح و تربیت و  بهبود وضعیت زندانها ، تلاش و همکاری لازم را بعمل می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha