فوتی کرونایی نداشته‌ایم

هیچ فوتی به دلیل بیماری کرونا در زندان‌های استان کرمان از اول شیوع بیماری کرونا تا به امروز نداشته‌ ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کرمان، این یکی از صحبت‌های سیدمجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان کرمان  در نشست خبری با اصحاب رسانه است. نشستی که با بازدید خبرنگاران از کارگاه‌های حرفه‌آموزی زندانیان آغاز شد. 
  در این بازدید فقط کارگاه‌های صنایع دستی، فرش‌بافی، خیاطی و ۵ کارگاه حرفه‌آموزی به انضمام ۴ کارگاه تولیدی در زمینه خیاطی، موکت پادری و قالی‌بافی مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان در این نشست بیان کرد: ۶۲ درصد از زندانیان مربوط به گروه مواد مخدر، ۱۹.۸درصد سرقت، ۷.۹ درصد جرایم علیه اشخاص و ۲.۳ درصد جرایم منافی عفت و افکارعمومی و ۱.۹ درصد هم  محکومان مالی هستند.
تاکید اصلی مدیرکل زندان‌ها بر حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است تا جایی که بارها در این نشست خبری از مددجویان به جای عبارت زندانیان استفاده شد. 
تغییر نگرشی که به قدری ملموس شده که حتی در گواهینامه‌های مهارتی زندانیان رد و نشانی از زندانی یا ادراه زندان نیست و این گواهی کاملا مشابه حرفه‌آموزی در بیرون از زندان است. آمار ارائه شده توسط مدیرکل زندان‌ها، گویای این امر است که زندانیان نیز از این آموزش‌ها استقبال قابل ملاحظه‌ای داشتند.
اکنون ۴۵ درصد از این مددجویان در کارگاه‌های حرفه‌آموزی مشغول به فعالیتند و رقمی بین ۲۹ تا ۳۰ درصد هم در کارگاه‌های اشتغال.
مددجویانی که به واسطه فعالیت ۴ تا ۵ ساعته در این کارگاه‌های تولیدی درآمدی حداقل ۱.۵ تا ۲میلیون تومان کسب می‌کنند که نیمی از آن ماهیانه به حساب خودشان و نیمی دیگر به حساب سرپرست خانوارشان واریز می‌شود.
  به طور کلی اشتغال مولد یا همان اشتغال منجر به کسب درآمد در زندان‌های استان به سه دسته کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته تقسیم می‌شود. درآمد اعزام به کار برای مددجو قدری متفاوت از بیرون است. 
طبق آمار، این مجموعه در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان حقوق و دستمزد از طریق بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و انجمن حمایت از زندانیان به این مددجویان پرداخت شده و رقم تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان را به ۲۶میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای امسال افزایش داده، به علاوه کارآفرینان و سرمایه گذاران جهت اشتغال زندانیان معاف از پرداخت مالیات هستند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha