کارکرد اجتماعی دین ، ایجاد همبستگی ، همدلی و همدردی  در جامعه دینی  است

مدیر کل زندانهای‌ لرستان در بازدید سرزده از زندان الیگودرز و در جمع رئیس و کارکنان آن زندان درباره کارکرد اجتماعی دین به ایراد سخن پرداخت، با زندانیان گفتگوی صمیمانه داشت وپای صحبت های آنان نشست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های لرستان مدیر کل زندانهای‌ لرستان در بازدید  سرزده از زندان الیگودرز و در جمع رئیس و کارکنان آن زندان درباره کارکرد اجتماعی دین به ایراد سخن پرداخت.

عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان های لرستان در قسمتی از سخنان خود چنین گفت؛ خَیِرین نیک اندیشی  که نیت بر آزادی زندانی را دارند و یا در سیل شهرستان پلدختر سال ۹۸ که مردم با تمام توان پای کار آمدند و به کمک همنوعان خود شتافتند؛ کارکرد اجتماعی دین مبین اسلام را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می دهد ،هرچند ممکن است چنین رخدادی در برخی از کشورها صورت پذیرد و مردم هم از روی احساسات به کمک یکدیگر بروند ولی در حوزه اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی قضیه متفاوت است.
مدیر کل زندانهای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود چنین عنوان  کرد:کارگزاران جمهوری اسلامی می بایست در اجتماعی کردن دین تلاش کنند و جبهه سازی فرهنگی انجام دهند که این جبهه سازی تداوم بخش انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان است.

وی افزود:امروز وظیفه ما به عنوان کارگزاران جمهوری اسلامی و میراث داران خون  شهدا وظیفه سنگینی است.ما باید بنا به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که آحاد ملت را به بصیرت افزایی دعوت می کنند این امر را به درستی انجام دهیم ،معنی بصیرت افزایی در دیدگاه معظم له؛ همان جبهه شناسی،دشمن شناسی و موقعیت سنجی است که باید با شناخت کافی به آن ورود پیدا کرد و به درستی به آن عمل کرد.


وی همچنین افزود؛زندانبانی اسلامی در اصلاح و تربیت زندانیان تجلی پیدا می کند و اصلاح و تربیت را با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی می توان انجام داد،در جبهه سازی فرهنگی از نگهبان تا مسئول واحد فرهنگی زندان همگی در این امر دخیل هستند ،وقتی ما در سال ۱۴۰۰رتبه دوم فرهنگی کشور را کسب می کنیم ؛کار بزرگ و قابل ارزش در جبهه سازی فرهنگی انجام داده ایم.

کشوری تصریح کرد: مهم‌ترین بستر برای اصلاح و تربیت در زندان بحث توسعه اشتغال اعم از اشتغال مولد و اشتغال نشسته است که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.
در پایان مدیرکل زندان های لرستان با زندانیان گفتگوی صمیمانه داشت وپای صحبت های آنان نشست.

/انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha