غلامرضا روشان:طرح سه شنبه های هدایت با عطر ایثار و شهادت در زندانهای خوزستان اجرا می شود

مدیرکل زندانهای خوزستان در ادامه بازدید های دوره ای خود از زندانهای تابعه استان، عصر 8 مرداد ماه، به همراه معاونین و جمعی از مسئولین ادارات ستادی، از زندان شهرستان دزفول بازدید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، غلامرضا روشان در این بازدید که شش ساعت بطول انجامید، با حضور در تمامی اندرزگاه های زندان، از نزدیک وضعیت نگهداری و ارائه خدمات تامینی و تربیتی به زندانیان را بررسی نمود.

وی همچنین در بازدید از قرطنیه پذیرش و تشخیص ندامتگاه، بر ضرورت ارایه خدمات مشاوره و مددکاری بدو ورود، بیمار یابی و تشکیل پرونده شخصیتی زندانیان و لحاظ آن در تمام فرایندهای نگهداری، تصمیم سازی ، اسکان، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به زندانیان در طول توقف آنان در زندان تاکید کرد.

مدیرکل زندانهای خوزستان در بازدید از اندرزگاه جوانان این موسسه کیفری ، بر ضرورت تربیت دین محور و ارزش مدار زندانیان تاکید کرد و گفت: تدبیر شد که طرح دوست و هادی  آسمانی در این زندان و تمامی ندامتگاه های استان  ویژه جوانان اجرائی شود. در غالب این طرح هر زندانی با یک شهید عهد دوستی می بندد و ضمن مطالعه زندگی نامه و سیره او، مجموعه فرهنگی زندان تلاش خواهند داشت که این فرد با تاثی از ظرفیتهای تربیتی و اخلاقی آن شهید عزیز ، ترمیم تربیت شده و تحت پوشش فرایند اصلاحی تربیتی قرار گیرد.

وی همچنین گفت مقرر شد که سه شنبه همه هفته طرح هدایت با عطر ایثار و شهادت در زندانهای استان اجرا و شروع آن از زندان  دزفول باشد. 

غلامرضا روشان در خصوص این طرح نیز گفت: خوزستان دروازه تشیع و مهد رشادت و شهادت، کربلای ایران اسلامی است ، به فرموده مقام عظمای ولایت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر زا شهادت نیست و فرمودند که شهدا ستارگان هدایت و روشن کننده راه هدایت انسانها هستند، این ظرفیت بزرگی برای اصلاح و تربیت زندانیان است، بر این اساس مقرر شد همه هفته بصورت همزمان روزهای سه شنبه طرح هدایت با عطر ایثار و شهادت اجرائی شود. در این طرح از شخصیتهای برجسته، خطبا و صاحبنظران و اندیشه ورزان حوزه دفاع مقدس، جبهه و جنگ و رشادت دعوت می  شود تا با حضور در زندانها، برای زندانیان به تبیین جایگاه ایثار و رشادت و نقش آن در اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه افراد بپردازند.

مدیرکل زندانهای خوزستان در خاتمه بازدید 6 ساعته خود از زندان، از خدمات و اقدامات و تلاشهای مدیر و کارکنان زندان در  اجرای امور زندانبانی و خدمات به زندانیان تقدیر نمود و با بیان اینکه فضای نگهداری زندان محدود است گفت: برای عبور از این مشکل باید با شتاب بخشی به روند ساخت پروژه مجتمع اشتغال و اندرزگاهی زندان ، فضای نگهداری را افزایش داد.

وی در جمع پرسنل وظیفه زندان نیز بر ضرورت توسعه خدمات رفاهی، آموزشی، مهارت آموزی و مهارتهای اساسی زندگی بریا سربازان وظیفه تاکید کرد و گفت: زندان ها تلاش کنند که سربازان در طول خدمت تحت آموزش رسمی مراکز فنی و حرفه ای قرار گیرند و با مدرک رسمی از خدمت ترخیص شوند تا این مهم در آینده زندگی آنان تاثیر گزار باشد.

شایان ذکر است مدیرکل زندانهای خوزستان و هیات همراه در محل اندرزگاه شش زندان، همراه با سایر زندانیان در آیین عزاداری و سینه زنی دهه محرم شرکت نمودند.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha