مدیرکل زندان های استان مازندران: 
تحکیم مبانی اعتقادی موجب کاهش بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود

"علی استادی" در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)واقع در ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان مازندران بر تحکیم مبانی اعتقادی تأکید و بی اعتقادی را منشاء بروز ناهنجاری های اجتماعی و افزایش جمعیت کیفری دانست.

  بـه گـزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استـان مازنــدران، "علی استادی" مدیرکل زندان های استان در مراسم شام غریبان آقـــا ابــا عبـداللـه الحسیـن ( ع ) و یاران باوفایش در ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان حضور یافت .

 در غـروب دهمیـن روز مـــاه محرم، ماه خــون و قیـــام، مراسـم شـام غریبـان امـام مظلوم و شهیـدان گل گـون کفـن دشـت نینـوا  بـا یـاد مصائب بانـوی صبر و استقامـت حضرت زینـب ( س )و شور حسینی همراه با بصیرت و معـرفت عاشورایی با حضور مدیرکل زندان های مازندران و مشارکت زندانیان و کارکنان شکوهمندانه برگزار شد .

ضرورت تحکیم بنیان اعتقادی در موقعیت فعلی جامعه یکی از موضوعاتی بود که مدیرکل زندان های استان مازندران به آن اشاره و بر تحقق امر تأکید کرد.

وی افزود، متأسفانه امروزه جامعه در جهت تحکیم مبانی اعتقادی پر تلاش نیست، یا به میزان تلاش معاندان و مجریان جنگ نرم که به طرز مرموز و زیرکانه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی و آموزشی فعالیت می کنند ، تلاش نمی کنند و این امرموجب بروز ناهنجاری های اجتماعی شده و افزایش جمعیت کیفری را در پی دارد.    

مدیرکل زندان های استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: عزاداری های محرم نباید فقط به ابراز غم در مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) منتهی شود، بلکه این عزاداری ها باید دارای اهداف بزرگی باشد.

 وی تصریح کرد: حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، بصیرت افزایی، معرفی اهل بیت معصوم (ع) به عنوان الگو، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی از جمله اهداف والایی است که اگر جامعه به آن ها توجه کند، دچار تزلزل نخواهد شد.  

علی استادی بیان کرد:  روایات متعددی از پیامبراکرم«ص» و ائمّه طاهرین«ع» در اهمیّت عزاداری وجود دارد که  «گریه بر مصائب اهل بیت«ع» بهشت را واجب می‌گرداند» یکی از آن است .  بحمدالله همیشه جلسات عزاداری رونق داشته و سزاوار نیست کسی خود را از فیض آن محروم سازد.

در پایان این مراسم "حجه الاسلام والمسلمین خالق معافـی" رئیس اداره فرهنگـی زندان های استان  دقایقی چند در خصوص فلسفه عاشورا و فوائد نماز ظهـر عاشـورای حسینی بـه ایراد سخن  پرداخت.

لازم به ذکراست، همزمان با فرا رسیدن ایام حزن و سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با فضا سازی محیطی و اهتزاز پرچم عزای حسینی در اداره کل و تمام زندان های استان مازندران، یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان و یارانش گرامی داشته شد.

انتهای خبر/

مدیرکل زندان های استان مازندران: 
تحکیم مبانی اعتقادی موجب کاهش بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود

مدیرکل زندان های استان مازندران: 
تحکیم مبانی اعتقادی موجب کاهش بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha