سوگواری محرم در زندان دزفول، هر شب بنام یک شهید کربلا

محرم سال حجاری هچون همه ساله، زندان دزفول با شور و استقبال زندانیان خصوصا اعضای تشکل مددجو نهاد هیاتهای محبان اهل بیت  و با برنامه ریزی مدیریت ندامتگاه و اجرا و پیگییر شایسته اداره فرهنگی تربیتی زندان ، برنامه های متنوعی را به انجام رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، همزمان با فرا رسیدن محرم سال جاری، زندان دزفول  با سیاه پوش نمودن اماکن اداری، اندرزگاهی، محوطه ها و ...آیین های محرم را رسما آغاز نمود.

همچنین با برنامه ریزی لازم در طول دهه محرم آئیین های عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی، مداحی و ... در اندرزگاه ها، محوطه ورزشی و... ندامتگاه دائر گردید. راه دسته جات عزاداری ،موکب حضرت عباس (ع) از دیگر اقدامات این زندان  در دهه محرم سال جاری بوده است.

مدیر زندان دزفول در این ارتباط گفت: محرم و حماسه کربلا درس تربیت انسانهاست، درس آزادگی و آزاد مردی، از این رو تلاش شد تا از ظرفیت تربیت محوری محرم نهایت استفاده معمول گردد. برای این منظور برنامه های مختلفی همچون تهیه و طبخ غذای نذری هم در آیین های محرم زندان گنجانده شد. 

محمد میر همچنین گفت: در طول دهه محرم هر اندرزگاه زندان بنام یک شهید کربلا سوگواری و عزاداری نمودند و تلاش شد تا سخنرانان فرهنگی زندان، پیرامون سیره و شخصیت آن شهید مباحثی را مطرح نماید.

پایان بخش آیین های پر شکوه و معنوی دهه محرم در زندان دزفول ، سوگواری روز عاشورای حسینی و نماز ظهر عاشورا بوده است.

شایان ذکر است برخی از این برنامه ها با حضور مدیران و مسئولین اداره کل زندانهای استان و اکثر آن با حضور مدیر و مسئولین ستادی زندان مرکزی اهواز همراه بوده است. 

انتهای خبر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha