مدیر زندان سپیدار:حماسه کربلا با روح تشیع پیوند خرده است

محرم سال حجاری هچون همه ساله، زندان سپیدار اهواز با شور و استقبال زندانیان خصوصا اعضای تشکل مددجو نهاد هیاتهای محبان اهل بیت  و با برنامه ریزی مدیریت ندامتگاه و اجرا و پیگییر شایسته اداره فرهنگی تربیتی زندان ، برنامه های متنوعی را به انجام رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، مدیر زندان سپیدار اهواز خبر از برپائی هیات عباسیون بعنوان تشکل مذهبی مددجو نهاد در این مؤسسه کیفری داد.

مجید ظاهری  در تشریح برنامه های ویژه محرم در این ندامتگاه افزود:  همزمان با فرا رسیدن محرم سال جاری، زندان  سپیدار اهواز با سیاه پوش نمودن اماکن اداری، اندرزگاهی، محوطه ها و ...آیین های محرم را رسما آغاز نمود.

وی خاطر نشان ساخت: مشاهدات ما و تصاویر گویای آن است که مکتب عاشورائی و حماسه حسینی (ع) پیوند خرده با روح تشیع است و همه محبان اهل بیت  و ارادتمندان  حماسه عاشورا ، قلبا با این آئین ها پیوند خرده اند و زندانیان این زندان که در طول ده شب محرم، عزادار حضرت ابا عبداله بودند، قلبا و خود جوش در این مراسم حاضر شدند.

ظاهری همچنین خاطر نشان ساخت:  با برنامه ریزی لازم در طول دهه محرم آئیین های عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی، مداحی و ... در تمام اندرزگاه های ندامتگاه دائر گردید.

وی گفت: برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی در اندرزگاه ها با شکوه  خاص برگزار شد که در نهایت نماز ظهر عاشورا و برنامه شام غریبان پایان بخش آیین های دهه محرم در زندان سپیدار اهواز بوده است. 

گفتنی است با پیگیری مدیرکل زندانهای استان و توسط خیرین ، یک عدد گاو گوشتی بعنوان نذری در زندان ذبح و خوراک آن برای تمامی زندانیان ، نسوان، پرسنل کادر ووظیفه شیفت توزیع شد. 

شایان ذکر است برخی از این برنامه ها با حضور مدیران و مسئولین اداره کل زندانهای استان و اکثر آن با حضور مدیر و مسئولین ستادی زندان سپیدار اهواز همراه بوده است. 

انتهای خبر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha