زندانیان شهرکرد پای صحبت های  پدر شهید محمد حسن قاسمی نشستند

حاج منصور قاسمی، پدر شهید مئدافع حرم گفت: شهدا بهترین الگوهایی هستند که می‌توان به مردم عرضه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های چهارمحال و بختیاری، در راستای تکریم شهدای مدافع حرم استان و معرفی الگوی عملی برای زندانیان استان، زندان شهرکرد میزبان پدر اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی بود.

پدر شهید محمد حسن قاسمی اشکفتکی در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت شهید حججی گفت: این روز بهانه ای است تا با مرور خاطرات شهدا از آنها درس زندگی بگیریم.

حاج منصور قاسمی ضمن تشریح اتفاقاتی که موجب به وجود آمدن تکفیری ها در منطقه شد گفت: شکل گیری تکفیری‌ها در عصر حاضر نتیجه اتحاد نامبارک  آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه است که هدفی  جز دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی ندارند.

پدر شهید از خصوصیات مشترک همه شهدا گفت و ادامه داد: محمدحسن همواره نسبت به مردم کشور خود احساس مسئولیت و تعهد می‌کرد. ولایتمداری و مسئولیت‌پذیری دو ویژگی‌ شاخص محمدحسن بود و هیچگاه روضه و عزاداری‌اش برای امام حسین(ع) ترک نمی‌شد و با حالت معنوی خاصی برای امام حسین(ع) سینه می‌زد.

  وی گفت در بسیاری از محافل گفته ام و تاکید می کنم: اگر صدها محمدحسن دیگر هم داشتم در راه دفاع از حریم آل‌الله تقدیم می‌کردم یقین دارم راه شهدا ادامه می‌یابد و هزاران هزار محمدحسن‌ها در این کشور وجود دارند که محکم ایستاده‌اند و در دفاع از اسلام و انقلاب پایداری می‌کنند

حاج منصور قاسمی نحوه شهادت فرزند شهیدش را که با بی رحمی مورد حمله داعشی ها قرار گرفته را این گونه روایت کرد: یکی از مجروحان فاطمیون مشهد که شاهد شهادت فرزندم بوده برایمان تعریف کرد که «محمدحسن» باید چند زخمی بدحال را به بیمارستان حلب منتقل می کرد. داعشی ها در مسیر کمین کرده  وآمبولانس را مورد هدف قرار می دهند و راننده و دو مجروح به شهادت می رسند اما تنها یک تیر به پای «محمدحسن» اصابت می کند و به همراه دو جانباز دیگر و یک سرباز سوری که از آنها محافظت می کرده، خودشان را به دیوار خرابه ای رسانده و پشت دیوار پناه می گیرند.تکفیری ها وی را به رگبار می بندند و بین 30 تا 40 گلوله به بدن فرزندم اصابت می کند و به شهادت می رسد. از آنجا که منطقه در محاصره بود، پیکر شهید آنجا باقی ماند و بعد از 102 روز به دست ما رسید.

پدر شهید قاسمی  در پایان مراسم از مددجویان خواست با الگو قرار دادن شهدا با ایشان عهد ببندند تا در جهت اصلاح خود و زندگی حسینی بکوشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha