مشکلات مددجویان و خانواده‌هایشان بی‌واسطه پیگیری می‌شود

مدیر «بازداشتگاه اوین» با راه‌اندازی طرح «ملاقات مردمی با خانواده مددجویان»، هر هفته بطور مستقیم و بی‌واسطه مشکلات و درخواست‌های حمایتی و قضایی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان تهران، حمایت از خانواده زندانیان و پیگیری مشکلات آنان و مددجویان مراکز تأمینی و تربیتی کشور، از جمله موضوعاتی است که در دوران اداره علمی زندان‌ها در دستور کار سازمان زندان‌ها قرار گرفته است.

براین اساس رفع مشکلات مددجویان بویژه خانواده‌های نیازمند آنان، جز اولویت‌های جدی مطروحه طی ماه‌های اخیر است که نه فقط به شکل مادی همچون بسته‌های معیشتی، بلکه با سرکشی‌های مکرر و در جهت رفع نیازهای معنوی و گره‌گشایی از مشکلات قضایی آن پیگیری می‌شود.

در این ارتباط مدیر بازداشتگاه اوین با راه‌اندازی طرح «ملاقات مردمی به شکل هفتگی»، هر هفته به گفتگوی مستقیم با خانواده‌های مددجویان می‌نشیند و در ساعاتی مشخص میزبان این خانواده‌هاست.

در این ملاقات مردمی که دوشنبه هر هفته و در سالن ملاقات بازداشتگاه اوین دایر می‌شود، خانواده‌های متقاضی ضمن ملاقات با علی هاشمی مدیر این مرکز، بطور بی‌واسطه نیز دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

گفتگو با خانواده مددجویان، رصد مشکلات آنان و مددجویان وابسته، پیگیری مشکلات رفاهی و قضایی و نیز ارجاع فوری موضوعات و پرونده‌های آنان جهت رسیدگی به هریک از واحدهای بازداشتگاه، در دستور کار مدیر بازداشتگاه اوین در راستای اجرای طرح «ملاقات مردمی» است.

گفتنی است؛ این طرح از شش ماه گذشته به اجرا گذاشته شده و در این مدت با استقبال خانواده‌ها و مددجویان روبرو شده است.

 مدیر بازداشتگاه اوین در برنامه‌ریزی‌های مدون روزانه نیز با حضور در خوابگاه‌های مددجویان ضمن گفتگوی مستقیم با آنان، وضعیت رفاهی آنان را بررسی کرده و درخواست‌های قضایی آنان را مورد رصد قرار می‌دهد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha