رییس کل دادگستری ایلام پنج شنبه ها به دیدار زندانیان می آید

هر پنج شنبه یک زندان بازدید می شود و پرونده های قضایی زندانیان، پایش و غربالگری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، علی محمدی رییس کل دادگستری ایلام از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی بازدید کرد و با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت. این دهمین بازدید رییس کل دادگستری از زندان های استان در دو ماه گذشته است که با هدف بهره مندی زندانیان از تسهیلات قضایی و کاهش جمعیت کیفری انجام می شود.

علی محمدی هر پنج شنبه از یک زندان بازدید می کند و به بررسی مشکلات قضایی زندانیان می پردازد. در بازدیدهای میدانی از زندان ها، دادستان، رییس دادگاه های عمومی و انقلاب، قضات ناظر بر زندان و جمعی از مراجع قضایی نیز حضور دارند و درخواست های زندانیان برای اعطای ارفاقات قانونی چون: مرخصی، عفو، آزادی مشروط، تخفیف، تعلیق و تعویق مجازات و... بررسی می شود.

رییس کل دادگستری ایلام در حاشیه بازدید اخیر خود از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی گفت: در فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری، رصد و کنترل مستمر در چرخه اصلاح و تربیت زندانیان و همچنین اشراف اطلاعاتی دقیق نسبت به وضعیت آن ها از حیث کمی و کیفی با تهیه و تنظیم فرم‌های اطلاعاتی برای اعطای تسهیلات قضایی در حال انجام است.

این مقام قضایی تأکید داشت زندانیانی که شرایط استفاده از پابند الکترونیکی را دارند، زندانیانی که یک سوم حبس خود را سپری نموده اند و آنان که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و همچنین واجدین شرایط عفو موردی و زندانیان 18 تا 23 سال طی هفته آینده برای پایش و غربالگری، بررسی شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha