۳۶ هکتار زمین کشاورزی برای اشتغال‌زایی زندانیان هرمزگان آماده شد

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۳۶ هکتار زمین کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار با هزینه ۳۰میلیارد ریال برای بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان آماده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های هرمزگان، مجتبی قهرمانی اعلام کرد:با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، تمامی فعالیت ها در این زمین کشاورزی، مکانیزه خواهد بود و در این راستا تا کنون علاوه بر نصب و راه اندازی تجهیزات آبیاری تحت فشار و قطره ای، اقداماتی چون احداث خوابگاه برای زندانیان، تسطیح زمین، لایروبی و برقی نمودن چاه، تکمیل خطوط لوله کشی و انتقال آب و برق در این مجموعه زراعی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه از تخصص زندانیان و کمک آنان نیز در اجرای این طرح استفاده شده است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، روزانه بیش از سیصد نفر از زندانیان در این مزرعه مشغول به کار می شوند که علاوه بر ایجاد درآمد برای آنها در زندان، پس از رهایی نیز می توانند از این حرفه برای امرار معاش استفاده کنند.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه در نتیجه کارآفرینی برای این تعداد از زندانیان، گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال پایدار و اصلاح و جامعه پذیر شدن آنها برداشته خواهد شد، یادآور شد: تولیدات این مزرعه، انواع محصولات کشاورزی خواهد بود که درآمد حاصل از فروش آنها از طریق انجمن حمایت از زندانیان به حساب خود زندانیان و خانواده هایشان واریز می‌شود.

این مقام قضایی همچنین بیان داشت: زندانیانی به حالت اشتغال در این مزرعه فعالیت خواهند کرد که اولاً جزو محکومین جرائم خشن و خطرناک و مخل نظم و امنیت جامعه نباشند و ثانیاً در دوران تحمل حبس در زندان بسته نیز حسن اخلاق و رفتار آنها مورد تأیید شورای طبقه بندی قرار گرفته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha