برگزاری مراسم عاشورای حسینی در زندان مرکزی زاهدان 

مددجویان زندان مرکزی زاهدان در روز عاشورای حسینی  با قلبهایی آکنده از ماتم و اندوه با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی با اجتماع در کنار هم در رثای شهدای دشت کربلا خصوصا سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند .

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان،رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان که سخنران مراسم محوری عاشورای حسینی زندان های استان در زندان زاهدان بود طی سخنانی گفت : اسلام برای انسان و زندگی فردی و اجتماعی خط مشی و حد ومرزهایی معین نموده است آن نیرویی که  انسان را ملزم می نماید تا این حد و مرزها را رعایت کند تقوا هست . تقوا فقط به معنی پرهیزکاری و دوری از گناه نیست بلکه به دست آوردن روح بلند و مقدسی است که با وجود مهیا بودن شرایط گناه ، انسان به مانند ابن سیرین  ها وآقا شیخ جمال ها  از گناه اجتناب کند . 
حجت الاسلام جهانتیغی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) ادامه داد : یکی از مواردی که به انسان نیروی تقوا عطا می کند یا تقوا را در انسان تقویت می کند مقید بودن به نماز و آن هم نماز اول وقت است . این نماز است که ارتباط انسان را با خداوند برقرار می کند و به زندگی انسان رنگ و بوی خدایی می دهد .
دبیر ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر زندان های استان افزود : نماز یاد خداست و یاد خدا آرامش دهنده قلب انسان است از این روی امام حسین (ع) در ظهر عاشورا برای اقامه نماز سینه خود را سپر تیرهای دشمن قرار داد اما همان امام حسین در شب عاشورا به یاران خود فرمود اگر کسی حق الناس به گردن دارد دوست ندارم که در سپاه من و در کنار من باشد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha