رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان در  مراسم تاسوعای حسینی  زندان زاهدان:در حادثه عاشورا شاهد بالاترین جلوه صبر هستیم

مددجویان زندان مرکزی زاهدان در روز تاسوعای حسینی همزمان با تمامی دلدادگان خاندان عصمت و طهارت با اجتماع در محل هیات محبان اهل بیت ( علیهم السلام ) در سوگ سقای با وفای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سینه زنی ، زنجیر زنی و سوگواری پرداختند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان و بلوچستان،در این مراسم که با حضور محمد حسین خسروی مدیر کل زندان های استان ، رضا پیری رئیس اداره بازرسی استان ، مرتضی پیری مدیر زندان زاهدان برگزار شد ؛ رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان در جمع مددجویان به ایراد سخن پرداخت و گفت : در حادثه عاشورا شاهد بالاترین جلوه صبر هستیم .
حجت الاسلام جهانتیغی با شرح انواع صبر گفت : گاهی صبر در اطاعت خدا تبلور پیدا می کند گاهی صبر در برابر گناه ، و گاهی صبر در برابر مصیبت . خداوند در کنار توصیه به صبر به شاکر بودن هم سفارش نموده است از این روی زینب کبری (س) می فرماید در کربلا به جز زیبایی چیزی ندیدم .

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان با بیان فراز هایی از زندگی قمر بنی هاشم گفت : آنچه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس را متمایز می کند بصیرت ایشان بود که منجر به وفاداری به امام حسین (ع) شد وگرنه برای ایشان امان نامه مهیا شده بود اما بصیرتی که در دامان حضرت ام البنین به دست آورده بود نگذاشت لحظه ای از امام زمان خود غافل شود و نه تنها  جان با ارزش خود را در راه دفاع از امام حسین (ع) فدا کرد بلکه برادران خود را نیز ترغیب نمود که تا ما زنده هستیم نباید آسیبی به امام حسین و اهل بیت او برسد .
در پایان این مراسم نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام جهانتیغی و با حضور تعدادی از مسئولین زندان و اداره کل و جمع کثیری از مددجویان عزادار اقامه گردید .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha