• در زندان زیر بیرق امام حسین توبه کردم!

    در زندان زیر بیرق امام حسین توبه کردم!

    پشیمانی را می‌شد در چشمانش دید. می‌گفت: اینجا زیر بیرق امام حسین(ع) توبه کردم که تا عمر دارم برنگردم. عهد بسته اولین مسافرتش بعد از آزادی، سفر کربلا و پابوسی سیدالشهدا باشد.

  • راضی‌ام بمیرم ولی سراغ مواد نروم!

    راضی‌ام بمیرم ولی سراغ مواد نروم!

    بررسی‌ها نشان داده خانواده اولین و مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند مانع لغزیدن فرد به پرتگاه اعتیاد شود. پای صحبت مددجویی نشستیم که موفق به ترک مواد مخدر در زندان شده و ادعا می‌کند حاضر است تا پایان عمر در زندان بماند اما دیگر سراغ این ماده خانمان برانداز نرود!

  • آزادی از زندان را مدیون گروه‌های جهادی هستم

    آزادی از زندان را مدیون گروه‌های جهادی هستم

    علاوه بر نهادهای حمایتی و خیّرین نیک‌اندیش استان اردبیل، گروه‌های جهادی در مناسبت‌های مختلف خدماتی از قبیل توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای لوازم خانگی، معاضدت قضایی رایگان، تعمیر و بهسازی منزل، ویزیت رایگان پزشکی و... برای زندانیان و خانواده آنان ارائه می‌دهد. در سه ماهه اول سال جاری به همت این گروه تعداد ۹ زندانی معسر با بدهی قریب ۷۰۰ میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

  • مهم‌ترین چیزی که از دست دادم، شخصیتم بود!

    سرگذشت یک زندانی؛

    مهم‌ترین چیزی که از دست دادم، شخصیتم بود!

    آنچه می شنوید سرگذشت مددجویی نادم از زبان خودش است. کسی که مدتها در دام دیو پلیدی به نام مواد مخدر گرفتار شده بود. دلیل عمده گرفتاریش را عدم توانایی در رد خواسته های سودجویانه دیگران می داند.

  • اتفاقی که می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد!

    اتفاقی که می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد!

    زندانیانی که در دوره های آشنایی با مهارت های رفتاری شرکت می کنند اغلب حسرت می خورند که ای کاش این مباحث را پیش از ورود به زندان فرا می گرفتند. بیایید فرزندانمان را از همان دوران کودکی با مهارتهایی از قبیل نحوه مقابله با هیجانات منفی، توانایی برقراری ارتباط، مهارت نه گفتن، چگونگی کنترل استرس و...آشنا کنیم. پیش از آنکه دیر شود.

  • جنون سرعت بالاخره کار دستش داد!

    پای درد دل یک زندانی؛

    جنون سرعت بالاخره کار دستش داد!

    پای صحبت مددجویی از زندان مرکزی اردبیل نشستیم که به قول خودش از بچگی عاشق سرعت بود و آن را بزرگترین تفریح خود می دانست اما اتفاقی افتاد که بهای سنگینی برای این به ظاهر تفریح داد